کد خبر: ۱۱۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفا آنلاین>طب سنتی>یک متخصص طب سنتی گفت: بیشترین تأثیر حجامت بر درد بلافاصله بعد از تروما است. به علاوه این کار از عفونت باکتریال و هماتوم ناحیه تروما هم جلوگیری می‌کند.

به گزارش  شفا آنلاین،حوریه محمدی کناری درباره حجامت, اظهار داشت: در انجام حجامت قرار دادن لیوان حجامت درست در موضع بیماری یا نزدیک ترین محل به موضع بیماری (مثلاً در ترومای ران, روی ران و در سردرد, نزدیکترین ناحیه به سر) قرار گیرد.

به گفته وی نزدیک تر گذاشتن لیوان حجامت به محل بیماری امکان پاکسازی بیشتر محل از مواد بیماری زا و مواد زائد را فراهم می‌کند.

این متخصص طب سنتی درباره حجامت کاهل افزود: به کار بردن ناحیه حجامت کاهل (جایی در پشت نزدیک مهره C7 ) و اخدعین (قسمتی در گردن در ناحیه خلفی- تحتانی گوش‌ها) برای انجام مکرر، حجامت کاهل و اخدعین جاهایی هستند که به طور طبیعی کمتر توسط جریان خون سیستمیک پاکسازی می‌شوند. به علاوه کاهل محل صافی در پشت است که به راحتی می توان لیوان بزرگ حجامت را در آنجا نهاد و خونگیری موثر انجام شود تا پاکسازی خوبی صورت بگیرد. به علاوه هر دو محل معمولاً پوشیده هستند و از نظر زیبایی نیز مسأله‌ای برای فرد ایجاد نمی‌شود.

محمدی بیان داشت: برای اینکه بیشترین تأثیر حجامت بر درد بلافاصله بعد از تروماست. به علاوه این کار از عفونت باکتریال و هماتوم ناحیه تروما هم جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود که حجامت در روز 17، 19 و 21 قمری ماه صورت گیرد, علم امروز ثابت کرده که در تاریخ‌های ذکر شده، تاثیر ماه بر بدن طوری است که به خاطر کششی که ایجاد می‌کند، فشار خون بالا می‌رود. حجامت این بالا رفتن فشار خون را کنترل می‌کند.

برچسب ها: طب سنتی ، حجامت ، عفونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: