کد خبر: ۱۱۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفاآنلاین:پیروانتشار مصاحبه دکتر محمد مهدی قیامت ،معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران درباره افت علمی دربرخی دانشگاههای علوم پزشکی کشورازجمله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،که درسایت نظام پزشکی وشفاآنلاین منتشرشد،روابط عمومی این دانشگاه به این اظهارات واکنش نشان داد.
دراین جوابیه آمده است:
مدیر مسئول محترم سایت شفاآنلاین
با سلام و احترام
پیرو انتشار گزارشی در آن سایت با موضوع «هشدار درباره افت تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی» موارد زیر به استحضار می رسد که لازم است بر اساس قانون مطبوعات در آن رسانه منتشر شود.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال گذشته بر اساس طرح رتبه بندی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دانشگاه نخست علوم پزشکی معرفی شد و برای نخستین بار در طول تاریخ تاسیس دانشگاههای علوم پزشکی کشور توانست جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران را بگیرد. این درحالی است که شما به انتشار گفته های بی اساس فردی پرداخته اید که بدون ارایه هیچ شاخص و استناد خاصی مدعی افت تحصیلی و آموزشی شدید در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده است.

لازم به ذکر است این دانشگاه در هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری نیز که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد توانست بیشترین و کیفی ترین مقام ها را از حیث برنامه ریزی های آموزشی و ارایه فرایندهای برتر در حوزه آموزش پزشکی کشور بدست بیاورد.

حتی علی رغم ادعای شخص مصاحبه شونده در این گزارش در خصوص افت شدید در رنکینگ ها و تعداد مقالات هم این دانشگاه در طول دو سال گذشته بیشترین رشد علمی را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور داشته است. براساس تازه ترین رتبه بندی لایدن که یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی علمی دنیاست،

 این دانشگاه در سال جاری با 39 پله ارتقا بیشترین رشد را در بین کل دانشگاه های کشور داشته است.علاوه براین بیشترین تعداد مجلات نمایه شده ایران در بانک اطلاعاتیISI در سال 2015 نیز متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است. این درحالی است که شخص مصاحبه شونده بدون هیچ گونه استنادی از کاهش رنکینگ، تعداد مقالات و کاهش انگیزه اعضا هیات علمی این دانشگاه سخن گفته است.

لازم به ذکر است این گزارش به نقل از فرد مصاحبه شونده حاوی مواردی است که عملا تهمت و اشاعه ادعاهای کذب درخصوص رییس این دانشگاه محسوب می شود که قطعا پیگیری حقوقی آن برای ایشان محفوظ خواهد ماند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
دکتر پیوندی انصافاً برای ارتقای علمی دانشگاه زحمت می کشند. بسیار باهوش و هوشیار هستند و در زمان ایشان دانشگاه، از نقطه نظر کیفی و کمی رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
حتی توانستند نظر خیرین بسیاری را به سمت دانشگاه جلب نمایند.
قدم هایی را که هم برداشته اند همه اش در جهت ارتقای علمی و کیفی دانشگاه بوده.
نمی دانم چرا اینطور در مورد این بزرگوار اظهار نظر می شود و به قول حافظ :
من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: