کد خبر: ۱۱۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفا آنلاین>سلامت>تولیدکنندگان نانوذرات باید از آزمون‌هایی که می‌تواند به آنها اطلاعات لازم را در خصوص اثرات محصولات‌شان روی انعقاد خون بدهد، مطلع باشند.
به گزارش شفا آنلاین،انعقاد خون یکی از فرآیندهایی است که به شدت متاثر از نانوذرات بوده و باید پیش از تولید محصولات، این موضوع بررسی شود.


       در حال حاضر نانومواد مختلفی توسط محققان برای استفاده در بخش تشخیص و درمان استفاده می‌شوند. از سوی دیگر، تحقیقات روزافزونی روی نانومواد انجام شده که در نهایت موجب افزایش آزمون روی حیوانات می‌شود. این کار هم هزینه تحقیقات را افزایش داده و هم عده‌ای نسبت به انجام چنین آزمون‌هایی روی حیوانات، از نقطه نظر اخلاقی، اعتراض دارند. بنابراین بسیار مهم است که اطلاعات کافی در بخش مکانیسم انعقاد به دست آمده و اثرات نانوذرات روی این فرآیند به دقت بررسی شود. در حال حاضر آزمون‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان به چنین اطلاعاتی رسید.

       تولیدکنندگان نانوذرات باید اطلاعات کافی درباره این اثرات داشته باشند و بدانند که محدودیت هریک از این آزمون‌ها چگونه است. تولیدکنندگان باید بدانند که چگونه از مزایا و مشکلات محصولی که تولید می‌کنند مطلع شوند. وجود آزمون‌های آزمایشگاهی، ابزار مناسبی برای بررسی وضعیت مواد مورد استفاده در پوشش‌ها هستند. تولیدکنندگان می‌توانند با انجام آزمایش‌های مختلف نشان دهند که چطور می‌توانند خطر ممانعت از انعقاد را در محصولات خود به حداقل برسانند. این کار با افزودن برخی ترکیبات به محصول قابل انجام است.سپید

NBIC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: