کد خبر: ۱۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفا آنلاین>سلامت> انجمن شیمی آمریکا به تازگی اعلام کرد، هومیوپاتی چیزی بیشتر از یک «منطق پوچ» نیست و دلایل خود را نیز در این زمینه اعلام کرده است.
 به گزارش شفا آنلاین، به اعتقاد این انجمن، این روش درمانی مکمل می‌تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد. در فیلمی که انجمن مذکور در یوتیوب منتشر کرده، توضیح می‌دهد طب مکمل بر پایه ایده منسوخ شده‌ای بنا گذاشته شده که توسط بنیانگذار آن، دکتر ساموئل هانمن که در سال 1755 به دنیا آمد، پایه‌گذاری شده است. این انجمن معتقد است، ایده‌هایی، همچون «شبیه، شبیه را درمان می‌کند» و اینکه آب می‌تواند یک ماده فعال را به یاد داشته باشد، حتی اگر در آب رقیق شده باشد و هیچ چیزی از آن باقی نمانده باشد، موضوعاتی به غایت اشتباه هستند.


       محقان انجمن شیمی آمریکا در این ویدئو متذکر می‌شوند: «به خاطر داشته باشید که در عصر هانمن، مفهوم اتم و مولکول به عنوان واحد بنیادی از ماده واقعا توسعه داده نشده بود و دانشمندان اطلاعی از آنها نداشتند؛ بنابراین، شاید هانمن نمی‌دانسته که شما می‌توانید ماده‌ای را آنقدر رقیق کنید تا زمانی که به طور موثر از بین برود. ما امروز می‌دانیم که این امر یک واقعیت است؛ اما هومیوپات‌ها هنوز هم اصرار دارند که اصل رقت همچنان پابرجاست! آنها همچنین ادعا می‌کنند که آب به نحوی می‌تواند آنچه را در آن حل شده به یاد داشته باشد و اثرات این مولکول‌های غایب را به بیمار منتقل کند، اما تا به امروز شواهد قانع کننده و قابل تکراری از این پدیده وجود نداشته، بنابراین به نظر می‌رسد ایده‌های اساسی هومیوپاتی همگی بی‌منطق باشند.»

       این انجمن معتقد است، در بهترین حالت، داروهای هومیوپاتی «اتلاف بی‌ضرر پول» هستند، اما در بدترین حالت، افراد ممکن است سلامت خود را به خطر اندازند، زیرا از مراقبت‌ها و درمان‌هایی که واقعا به آنها نیاز دارند، به دور می‌مانند.

       «به‌طور مثال، اسپری‌های آسم هومیوپاتی وجود دارند که به فروش می‌رسند. این اسپری‌ها در کنترل حملات آسم بهتر از دارونما اثر نمی‌کنند و یک حمله آسم درمان نشده می‌تواند برای بیمار کشنده باشد.»

       سال گذشته، شورای تحقیقات پزشکی و سلامت ملی استرالیا شواهد موجود را که از 176 کارآزمایی هومیوپاتی به دست آمده بود، بررسی کرد تا ثابت کند این نوع درمان واقعا موثر است یا خیر. آنها در بررسی‌های خود دریافتند که در 68 بیماری مختلف، هومیوپاتی چیزی بیشتر از دارونما نصیب بیمار نمی‌کند.

       انجمن آسم بریتانیا می‌گوید، در دو مطالعه نشان داده شده که هومیوپاتی برای افراد مبتلا به آسم مفید است، اما در عین حال این نکته را هم متذکر شده که شواهد به دست آمده برای گنجاندن هومیوپاتی در دستورالعمل‌های درمانی آسم کافی نیستند. این انجمن توصیه می‌کند، درمان‌های مکمل مانند یوگا، طب سوزنی و هومیوپاتی باید درکنار درمان‌هایی باشند که برای بیماران تجویز می‌شود و نه به جای آنها.

       کریستال سامنر، مدیر اجرایی انجمن هومیوپاتی بریتانیا، در این زمینه می‌گوید: «با وجود همه تلاش‌هایی که به کار گرفته می‌شود تا هومیوپاتی کم‌ارزش نشان داده شود، این فیلم اطلاعات کلیدی را حذف کرده تا آنچه را خود واقعیت می‌پندارد، به مردم تلقین کند. واقعیت آن است که هومیوپاتی در سراسر دنیا روند رو به رشدی را سپری می‌کند، زیرا واقعا کار می‌کند. 200 میلیون فرد نمی‌تواند اشتباه باشد و من قویا همه را تشویق می‌کنم تا با یک هومیوپات ملاقات داشته و تصمیم نهایی را خود بگیرند.»independent.co.uk




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: