کد خبر: ۱۱۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>سلامت>یک پژوهش تازه نشان داده نوجوانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند در قیاس با آن‌هایی که هرگز از این دستگاه‌ها استفاده نکرده‌اند، شش برابر بیشتر تمایل به امتحان کردن سیگارهای عادی در مدت دو سال دارند.
به گزارش شفا آنلاین،  به گفته جسیکا بارینگتون از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ما نگران هستیم بچه‌هایی که سیگارهای الکترونیکی را تجربه می‌کنند، ممکن است به سایر انواع محصولات دخانی مانند سیگارهای احتراقی روی بیاورند که مسلما بسیار خطرناک‌تر هستند.

سیگارهای الکترونیکی، دستگاه‌های الکترونیکی دستی هستند که به‌طورمعمول یک مایع دارای نیکوتین و یک طعم‌دهنده را تبخیر می‌کند. محققان یافته‌های خود از بررسی‌های انجام‌شده شامل حدود ۳۰۰دانش‌آموز دبیرستانی در جنوب ایالت کالیفرنیا آمریکا را مبنا قرار دادند. نیمی از این دانش‌آموزان گفتند که حداقل یک‌بار سیگار الکترونیکی را استفاده کرده‌اند.

       در نظرسنجی ۲۰۱۵ حدود ۴۰ درصد از کسانی که در سال قبل سیگار الکترونیکی را امتحان کرده بودند، سیگارهای عادی را نیز استفاده کردند. درحالی‌که نزدیک به ۱۱درصد از افرادی که تجربه استفاده از سیگار الکترونیکی را نداشتند، بعدها سیگار عادی کشیده بودند. خطر انتقال از سیگارهای الکترونیکی به سیگارهای عادی در نوجوانانی که در بررسی نخست گفته بودند قصد سیگار کشیدن ندارند، ده برابر کسانی بود که هیچ‌گاه سیگار الکترونیکی مصرف کرده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته گام‌های بلندی برای سخت‌گیری بر مصرف سیگارهای الکترونیکی برداشت و فروش آن‌ها به افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع کرد. سپید
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: