کد خبر: ۱۱۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: اگرچه وزیربهداشت اعتراض رادیولوژیست ها را به دلیل پول اعلام کرده اما به طور قعط می گویم این گونه نیست .چراکه استفاده از دستگاه ها خارج از ضوابط کلینیک ها عامل اعتراض ما به شمار می رود.

دکتر جلال جلال شکوهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: این در حالیست که متخصصان زنان می خواهند دستگاه سونوگرافی را در مطب هایشان داشته باشند. اما متأسفانه در 70 تا 80 درصد موارد دید علمی وجود ندارد و فقط قصد کسب درآمد دارند.


وی خاطرنشان کرد: اگر چه وزیربهداشت رادیولوژیست ها را متهم کرده که همه اعتراضات آنها به دلیل پول است اما در حقیقت این گونه نیست زیرا استفاده از دستگاه ها خارج از ضوابط کلینیک ها مورد اعتراض است.

وی تأکید کرد: واقعیت امر این است که رادیولوژیست ها با یک چهارم قیمت یک سرویس را ارائه می دهند و همان خدمت حدود 4برابر در مطب های خصوصی توسط افراد دیگر انجام می شود. در حالی که این رشته اصلی رادیولوژیست ها می باشد.

وی همچنین افزود: البته این که متخصصین زنان در مطب هایشان سونوگرافی انجام می دهند مورد اعتراض ما است و می گوئیم به صورت علمی از آن استفاده کنند اما به صورت حرفه ای به آن نگاه نکنند.

جلال شکوهی ادامه داد: در هر دهه یکی از دیسیپلین ها و تکنولوژی های رادیولوژی مانند سی تی اسکن؛ سونوگرافی و ام آر آی به بازار آمده و به تشخیص و کم بستری شدن بیماران نیز کمک کرده و توسعه درمانی بسیار خوبی را بدنبال داشته است.

وی افزود: در نتیجه چون موارد مذکور فرآورده های علمی هستند موجب جلب توجه رشته های دیگر شده که در مطب ها سونوگرافی یا در اتاق های عمل سی تی اسکن و ام آر داشته باشند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران یادآورشد: حال آن که از نظر علمی امکان دارد این امر اشکال نداشته باشد و همه بتوانند از علم استفاده کنند. اما بالأخره یک رشته با یک دیسیپلین هایی تعریف می شود و باید یک قانون و مقرارتی باشد که از نظر حرفه ای وابسته آن باشد اما رشته های دیگر هم از نظر علمی نیز از آن استفاده کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: