تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 10
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>پژوهشگران استرالیائی در مطالعات جدید خود موفق به کشف روش جدیدی برای ترسیم توالی ژنتیکی انسان های باستانی شده اند. در این مطالعات مشخص شد آزمایش های پیشین انجام شده روی فسیل انسان مونگو، دارای ایراداتی بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،تیمی از دانشمندان به سرپرستی دیوید لمبرت در دانشگاه گریفیث شهر بریسبن در کشور استرالیا در حال مطالعه توالی ژنتیکی اجداد انسان های امروزی بوده و در این مطالعات موفق به مطالعه و ابداع روش جدید  ترتیب گذاری توالی دی ان ای استخراج شده از نمونه های باستانی شدند. این مطالعات در مرکز پژوهش های تکامل انسان در دانشگاه فوق الذکر انجام شد.

پژوهشگران استرالیائی موفق به آنالیز دی ان ای یک انسان 40 هزار ساله از بقایای فسیل شده مردی موسوم به انسان مونگو Mungo Man با روشی جدید و منحصر به فرد شدند. این فسیل در سال 1974 میلادی در منطقه دریاچه ویلاندرا واقع در ایالت نیو سوت ولز استرالیا کشف شده بود.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، تیم مطالعاتی فوق الذکر در این پژوهش ها موفق به آنالیز دی ان ای یک انسان 40 هزار ساله از بقایای فسیل شده مردی موسوم به انسان مونگو Mungo Man با روشی جدید و منحصر به فرد شدند. این فسیل در سال 1974 میلادی در منطقه دریاچه ویلاندرا واقع در ایالت نیو سوت ولز استرالیا کشف شده بود.

مطالعات انجام شده روی این نمونه استخوانی در سال 2001 میلادی نشان دهنده این موضوع بود که انسان مونگو از اجداد بومیان استرالیائی که به ابورجینال ها شهرت دارند نبوده و متعلق به گونه ای از انسان های منقرض شده است.

البته در این مطالعات جدید مشخص شد که نمونه آزمایش شده در مطالعات پیشین دارای اشکال بوده و دچار آلودگی های جانبی شده بود.

دیوید لمبرت در این رابطه اعلام کرد: ما با استفاده از فناوری های دقیق تر و مدرن تری نسبت به پژوهش های پیشین، نتوانستیم موضوع فوق را که اثبات کننده وجود مردمی قدیمی تر از ابورجینال ها در استرالیا باشد ، تایید کنیم. در این مطالعات؛ تیم تحقیقاتی فوق الذکر موفق به استخراج توالی ژنوم دی ان ای انسان مونگو نشدند و به همیت دلیل آن ها تلاش کردند تا بیست نمونه فسیل شده اسکلت های انسانی از دره ویلاندرا را از نظر ژنتیکی بررسی کرده و به نتیجه برسند. در این مطالعات پژوهشگران موفق به ترسیم ساختار توالی ژنتیکی یک انسان باستانی شده اند که البته هنوز تاریخ دقیق این اسکلت و پیشینه آن مشخص نشده است.