کد خبر: ۱۱۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 08
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان و کارکنان بیمارستان های یونان امروز (چهارشنبه) به نشانه مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و کمبود نیروی انسانی و بودجه مراکز درمانی این کشور دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

 به گزارش شفا آنلاین،اتحادیه پزشکان و کارکنان بیمارستان ها در اطلاعیه ای اعلام کرد: بیمارستان ها فقط موارد اورژانس را بخاطر رعایت حال افراد نیازمند به کمک های درمانی بصورت اضطراری، خواهند پذیرفت.
پزشکان و کارکنان بیمارستان های یونان همچنین ظهر امروز چهارشنبه، با تجمع در مقابل وزارت درمان و بهداشت و همبستگی واقع در مرکز شهر آتن پایتخت یونان، با سر دادن شعارهایی علیه دولت چپگرای یونان خواستار رفع مشکلات مراکز درمانی کشور شدند.
آنها اعلام کرده اند: با نبود نیروی انسانی متخصص و دیگر پرسنل اداری و خدماتی و نداشتن وسایل مورد نیاز برای درمان بیماران، پزشکان و مراکز درمانی، دیگر قادر به ارائه خدمات کافی و با کیفیت به شهروندان نیستند.
آنها خطاب به دولت گفتند: با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی با سلامت شهروندان بازی نکنید.
در همین حال شماری از آموزگاران و اولیای دانش آموزان با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش یونان با سر دادن شعارهایی علیه ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و همراهی دولت یونان با نظام سرمایه داری و وام دهندگان، از دولت خواستند بودجه کافی را در اختیار مدارس و مراکز آموزشی کشور قرار دهند.
کارکنان مترو و ترن ها و اتوبوس های برقی نیز به نشانه مخالفت با قانون جدید بیمه های تامین اجتماعی، ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و کاهش حقوق بازنشستگان از صبح امروز چهارشنبه، اعتصاب و دست از کار کشیده اند.
کارکنان بنادر کشور نیز امروز به اعتصابات خود ادامه دادند و کشتی های تفریحی، مسافربری و باری همچنان در بنادر کشور یونان متوقف هستند.
بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، تظاهرات اعتراضی پزشکان، معلمان، کارکنان بنادر در چند شهر دیگر این کشور نیز برگزار شده است.
دولت یونان از سال 2009 میلادی به ریاضت های اقتصادی شدید روی آورده است. وام دهندگان بین المللی به یونان، از جمله اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول نیز این کشور را وادار کردند در ازای دریافت میلیاردها دلار کمک مالی به کاهش اساسی هزینه هایش روی آورد.
حتی الکسیس سیپراس نخست وزیر چپ گرای یونان نیز که با وعده مقابله با ریاضت های اقتصادی به قدرت رسید، اکنون تسلیم خواسته وام دهندگان شده و به این سیاست های انقباضی ادامه می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: