کد خبر: ۱۱۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 08
شفا آنلاین>سلامت> سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد داروی خوراکی را که روزی یک بار مصرف می‌شود و ترکیبی است از لیناگلیپتین linaglipti- و متفورمین هیدروکلرید، با نام Jentadueto XR، محصولی از Boehringer Ingelheim and Eli Lilly، برای درمان بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 تائید کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،  این داروی خوراکی که به شکل قرص در دسترس قرار گرفته، ترکیبی است از 5/2 یا 5 میلی‌گرم از لیناگلیپتین (مهارکننده دی‌پپتیدیل پپتیداز – 4 یا DPP-4) و 1000 میلی‌گرم متفورمین. اندیکاسیون تجویز آن، نوعی درمان کمکی است در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 که درمان آنها با هر یک از این عوامل به تنهایی ناموفق بوده است.


       این دارو جایی برای تجویز در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 یا کتواسیدوز دیابتیک ندارد و ایمنی و اثربخشی آن در بیماران با سابقه پانکراتیت هم مطالعه نشده است. برچسب اطلاعات دارویی Jentadueto حاوی هشدارهایی در مورد خطر بروز اسیدوز لاکتیک، به دلیل جزء متفورمین آن است.

       ایمنی و اثربخشی Jentadueto XR براساس نتایج مطالعه‌‌های کافی و با کنترل خوب در مورد لیناگلیپتین و متفورمین، که همراه با هم در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز شده‌اند، اثبات شده است. بیمارانی روی درمان با Jentadueto XR قرار می‌گیرند که با رژیم غذایی و ورزش و در ترکیب با گروه دارویی سولفونیل‌اوره‌ها نتوانسته‌اند به کنترل مطلوب بیماری‌شان دست یابند.

       زمانی که داروی جدید وارد بازار دارویی آمریکا شود، در رقابت با دیگر داروهایی قرار خواهد گرفت که ترکیبی هستند از مهارکننده‌های گسترده‌رهش DPP-4 و متفورمین، از جمله داروی ترکیبی سیتاگلیپتین و متفورمین هیدروکلراید گسترده‌رهش، با نام تجاری JanumeXR و ساخت شرکت Merck. همچنین داروی ترکیبی ساکساگلیپتین saxaglipti- و متفورمین هیدروکلراید گسترده‌رهش، با نام تجاری Kombiglyze XR و ساخت 2 شرکت دارویی Bristol-Myers Squibb/AstraZeneca.

       محققان امیدوارند با ابداع و تائید داروهای ترکیبی کنترل‌کننده دیابت نوع 2 و تجویز آنها، هم در مرحله اولیه و هم مرحله نهایی بیماری، دیابت نوع 2 به کنترل مناسبی برسد. هیچ کس دوست ندارد در طول روز داروهای زیادی مصرف کند، بنابراین داروهای ترکیبی کمک بزرگی است به بیماران.سپید

Medscape

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: