کد خبر: ۱۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ذخیره استراتژیک سرم ها در کشور در حال بازسازی است و سرم به هیچ وجه در معرض کمیاب شدن نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند این اطمینان را به مردم داد که ذخیره استراتژیک سرم در فصل تابستان به حداقل سه ماه نیاز کشور - مانند سایر داروها - خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای جایگزینی تامین ذخیره استراتژیک سرم از سه ماه قبل آغاز شده و در حال حاضر نیز به هیچوجه کمبودی در این زمینه که بحران ایجاد کند، نداریم.
رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: طی چند ماه گذشته خطوط تولیدی سرم یکی از کارخانه های سرم سازی دچار مشکل شد و چند ماهی نتوانست سرم تولید کند.
دیناروند با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات کمبود سرم به زودی برطرف می شود و به ذخیره مورد نیاز خواهیم رسید افزود: پنج کارخانه سرم سازی در کشور فعالیت دارند که یکی از آنها دچار وقفه در تولید سرم شد اما چهار کارخانه دیگر در حال تولید سرم هستند ؛ کمبود سرم در حال حاضر نه برای بیمارستان ها و نه برای مردم وجود ندارد بلکه نگرانی برای آینده وجود داشت که برنامه ریزی های لازم برای آن نیز صورت گرفته است.
گفتنی است طی ماه های اخیر کمبودهایی از نبود سرم ها در داروخانه ها گزارش شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: