کد خبر: ۱۱۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
شفا آنلاین>سلامت> از قهوه و اسموتی‌ها برای صبحانه استفاده کنید. اگرچه قهوه،‌ یک نوشیدنی مدر به‌حساب می‌آید اما می‌تواند بدن را به‌طور موقت آبرسانی کند.
  به گزارش شفا آنلاین، 1.  استفاده از اسموتی‌ها نیز یک روش عالی برای دریافت آب و فیبر است. فیبرها کمک می‌کنند تا آب مدت‌زمان بیشتری در بدن باقی بماند.


       2. از سالاد و سوپ در کنار وعده ناهار خود استفاده کنید. شما می‌توانید سوپ و سالاد را به وعده‌های اصلی غذایتان تبدیل کنید اما اگر به این کار علاقه‌ای ندارید، دست‌کم در کنار وعده اصلی از آنها استفاده کنید و مطمئن شوید که نمک زیادی در آن‌ها استفاده‌نشده باشد. از مواد غذایی دارای آب فراوان همچون کدو، خیار، کاهو، سبزی، گوجه‌فرنگی و مانند آن در این غذاها بهره ببرید.

       3. دست‌کم دو عدد میوه در روز بخورید. بیشتر میوه‌ها حاوی 90 درصد آب هستند و به تثبیت الکترولیت بدن کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین منبع غنی از فیبر هستند و نیاز به خوردن شیرینی بد را نیز تامین می‌کنند.

       4. از غذاهای حاضری و فراوری شده که نمک زیاد و آب ناکافی دارند، پرهیز کنید. این نوع خوراکی‌ها سیستم بدن را از آب تهی کرده و به‌سرعت باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند؛ بد نیست بدانید که این نوع غذاها، نفاخ نیز هستند.

       5. دریافتی شکر را کم و دریافتی فیبر را اضافه کنید. شکر می‌تواند فشار مضاعفی به کلیه‌ها وارد کند، درحالی‌که فیبرها سطح قند خود را پایین آورده و از آب بدن نگه‌داری می‌کنند. این کار به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

       6. سعی کنید در هر وعده غذایی از یک فراورده کشاورزی استفاده کنید. این مواد منبع طبیعی آب و راهی طبیعی برای واردکردن آن به بدن هستند.

       7. نوشیدن چای‌های گیاهی در طول روز را فراموش نکنید. نوشیدن یک یا چند فنجان چای گیاهی در طول روز هم خستگی را از تن به درمی‌کند و هم آب موردنیاز بدن را تامین می‌کند.

       8. از یک اپلیکیشن گوشی تلفن همراه برای یادآوری نوشیدن آب در هر ساعت یا هر یک ساعت و نیم استفاده کنید. شما می‌توانید از زنگ هشدار این برنامه برای آگاه کردن خود و دیگران بهره ببرید.سپید

Lifehack
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: