کد خبر: ۱۱۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی> مطالعات اخیر نشان داده‌اند که در برخی از زنان مبتلا به بدخیمی تخمدان، داروهای شیمی‌درمانی اگر مستقیما به درون شکم تزریق شوند، اثری مشابه تزریق داخل رگی این داروها خواهند داشت
به گزارش شفا آنلاین، نتایج مطالعات بالینی نشان داده که ترکیب کردن شیمی‌درمانی داخل شکمی و وریدی، بهتر از شیمی‌درمانی داخل وریدی می‌تواند پیشرفت بیماری را مهار کند. نزدیک به 77 درصد از زنانی که درمان ترکیبی را دریافت کردند، تاخیر حداقل 9 ماهه در پیشرفت بدخیمی خود را تجربه کردند.

 این میزان تاخیر در پیشرفت بیماری، در گروهی که فقط شیمی‌درمانی داخل وریدی برای آنها انجام شد، کمتر از 58درصد بود. متوسط شانس بقا نیز در دریافت‌کنندگان روش ترکیبی، بیشتر شد(59 ماه در مقایسه با 38 ماه)؛ البته این تفاوت از لحاظ آماری معنادار نبود؛ همچنین شانس بقای بدون پیشرفت بیماری در هر دو گروه مشابه بود(11 ماه در گروه دریافت‌کننده شیمی‌درمانی وریدی و 12/5 ماه در گروه دریافت‌کننده شیمی‌درمانی ترکیبی).


دکتر دون دیزون، سرپرست بخش آنکولوژی برنامه جامع
       سرطان های زنان در بیمارستانی در تورنتو می‌گوید: «زنان داوطلب بهره گیری از رژیم شیمی‌درمانی ترکیبی، ابتدا شیمی‌درمانی سنتی داخل وریدی را برای کاهش اندازه تومور دریافت خواهند کرد. سپس، برای برداشتن بافت بدخیم، تحت جراحی قرار خواهند گرفت. طی جراحی، پورتی در شکم آنها تعبیه خواهد شد تا بتوان از طریق آن داروهای شیمی‌درمانی را مستقیما به درون حفره شکم وارد کرد. برای آنها به طور همزمان، شیمی‌درمانی وریدی شروع خواهد شد.»

       طبق آمار منتشر شده از سوی انجمن سرطان آمریکا، انتظار می‌رود که تا پایان سال 2016 میلادی، 22280 زن در این کشور با تشخیص سرطان تخمدان مواجه شوند و 14240 زن در این کشور در همین سال متعاقب ابتلا به بدخیمی تخمدان جان خود را از دست بدهند.سپید

PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: