کد خبر: ۱۱۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 05
شفا آنلاین>سلامت>مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 گفت: 80 درصد تماس‌ها با این سامانه مربوط به داروهای برند وارداتی است و تماس در خصوص کمبودهای دارویی بسیار کاهش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر طلعت قانع مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه  1490  با بیان این که روزانه بیش از 2 هزار و 500 تماس با این سامانه برقرار می‌شود، گفت: این سامانه مربوط به اطلاعت و کمبودهای دارویی است.
وی افزود: طبق سیاست‌های وزارت بهداشت و اقتصاد مقاومتی واردات داروهایی که تولید داخل دارند قطع شده و بیمارانی که قبلا از داروهای برند وارداتی استفاده می‌کردند و هم اکنون با نبود این داروها در بازار مواجه می‌شوند برای پیدا کردن داروهایشان با این سامانه تماس می‌گیرند.

وی با تاکید بر این که 80 درصد تماس‌ها مربوط به داروهای برند وارداتی و بیشتر تماس‌ها از استان تهران است، ادامه داد: کارشناسان اطلاعات لازم را به تماس گیرندگان در خصوص داروی مشابه تولید داخل می‌دهند، اگر همچنان داروی وارداتی مدنظرشان باشد به مراکز تهیه داروهای تک نسخه ای معرفی شده و با مراجعه به این مراکز داروی خود را تهیه می‌کنند.

قانع تاکید کرد: میزان تماس در مورد کمبودهای دارویی تولید داخل و حتی داروهایی که به دلیل نبود نوع تولید داخل وارد می‌شوند بسیار کم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: