کد خبر: ۱۱۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با توجه به کمبود اعتبارات ،خدمات وزارتخانه در قالب'کلینیک های ویژه' بیمارستانی ارائه می شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی ،عصر پنجشنبه در سفر به شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری ‌در آیین افتتاح بخش اورژانس و پروژه محوطه سازی بیمارستان سید الشهداء‌ فارسان افزود: امسال هیچ برنامه ای برای آغاز ساخت بیمارستان جدید و یا برنامه ای برای ساخت کلینیک هایی جداگانه وجود ندارد و تمام خدمات، ادغام شده و در قالب کلینیک های ویژه بیمارستانی به مردم ارائه می شود.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت ،کلینیکی به جز کلینیک های ویژه احداث نمی کند و اگر مجموعه بنیاد بیماری های خاص که مردمی است و ارتباط مستقیمی با وزارت بهداشت ندارد، ممکن است برای ساخت کلینیک های بیماران خاص و صعب العلاج برنامه هایی داشته باشد.
هاشمی ،راه اندازی مراکز جامع سلامت را یکی از مهم ترین برنامه های دولت در امسال عنوان کرد و گفت: تکمیل پروژه های بیمارستانی در دست احداث از برنامه های وزارت بهداشت در سالجاری است.
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اگر وضعیت بهداشتی و درمانی را با گذشته مقایسه کنیم، پیشرفت های خوبی داشته ایم اما وقتی وضعیت کنونی را با نیازهای مردم مقایسه می کنیم، در می یابیم که هنوز عقب ماندگی و کمبودهایی وجود دارد.
هاشمی ،با اشاره به رضایت مندی مردم فارسان در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی افزود:بزودی بخش زایمان بیمارستان سیدالشهدای فارسان نیز به بهره برداری خواهد رسید و مشکل کمبود پزشکان این بیمارستان نیز تا تابستان امسال رفع خواهد شد.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،در خصوص ارتقای تعداد تخت های این بیمارستان 96 تختخوابی، گفت: برای ارتقای تعداد تخت های بیمارستانی، لازم است تا اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال آیند دیده شود و ما پیشنهاد خود در این زمینه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه می دهیم.
هاشمی بر لزوم تکمیل و بهره برداری بیمارستان کوهرنگ ظرف چندماه آینده تاکید کرد و گفت: امید است که تکمیل ساختمان و تجهیز این بیمارستان با سرعت انجام شود تا مردم از برکات آن بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ،خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: بخش اورژانس بیمارستان سیدالشهدای فارسان با اعتباری بیش از 15میلیارد ریال در قالب 11میلیارد ریال ساختمان سازی و چهار میلیارد ریال تجهیزات به بهره برداری رسید.
مرتضی هاشم زاده با اشاره به این که توسعه بخش لیبر های بیمارستانی در استان در اولویت برنامه دانشگاه علوم پزشکی استان است افزود: عملیات بهسازی بخش لیبر بیمارستان شهداء فارسان از مرداد ماه سال گذشته آغاز و هم اکنون با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
به گفته وِی ،‌اعتبار پیش بینی شده برای بهسازی این بخش بیش از شش میلیارد ریال است که تا کنون چهار میلیارد و 500 میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.
هاشم زاده افزود: این بخش شامل پنج اتاق زایمان است و با راه اندازی اتاق زایمان در آب امکان انجام زایمان طبیعی در آب برای مادران متقاضی نیز فراهم خواهد شد.
وی اظهار کرد: کاهش آمار سزارین های غیر ضروری و ترویج زایمان طبیعی و ترغیب مادران باردار به زایمان ایمن ، بدون درد و بدون عوارض ناشی از سزارین از جمله اهداف برنامه تحول نظام سلامت می باشد که در قالب این برنامه محقق خواهد شد.
هاشم زاده، در خصوص پروژه محوطه سازی این مرکز درمانی اظهار کرد: این پروژه با اعتبار بیش از دو میلیارد و 650 میلیون ریال اجرا شده است.
به گفته وی،عملیات اجرای این پروژه از مردادماه سال گذشته آغاز و در خردادماه سال 95 به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری سه طرح را افتتاح کرد و در مجمع خیرین سلامت استان و کارگروه سلامت استان نیز شرکت کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: