کد خبر: ۱۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تفاهمنامه ای که با یک موسسه بین المللی منعقد شد برگزاری برخی آزمون های مهارتی وزارت بهداشت مانند آزمون زبان، GRE و آزمون های مهارتی برخی رشته ها از امسال به صورت بین المللی برگزار می شود.

 به گزارش شفا آنلاین،باقر لاریجانی عصر چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه با موسسه بین المللی ICCA افزود: وزارت بهداشت به دنبال این است که سطح آزمون های این وزارتخانه را ارتقا دهد و با همکاری موسسات بین المللی این آموزش ها را به صورت استاندارد و بین المللی برگزار کند.
وی اضافه کرد: برخی از آزمون هایی که از این پس به صورت بین المللی برگزار می شود مانند آزمون زبان، آزمون GRE برای ورود به دوره PHD و همچنین برخی امتحانات ووکیشنال (آزمون های مهارتی) مانند برخی آزمون های تخصصی رشته پرستاری یا آزمون های مربوط به تخصص های مالی از این پس به صورت بین المللی برگزارمی شود.
لاریجانی افزود: همه این آزمون ها به صورت مجازی و از طریق امکانات IT برگزار می شود به همین خاطر مسئولیت برگزاری بسیاری از این آزمون ها را به دانشگاه مجازی وزارت بهداشت واگذار کرده ایم که با همکاری موسسه بین المللی طرف قرارداد وزارت بهداشت برگزار می شود.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت تسهیل کننده و هماهنگ کننده برگزاری این امتحانات است و وارد امور اجرایی نمی شود.
وی همچنین درباره وضعیت آموزش علوم پزشکی در کشور توضیح داد: هم اکنون بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالند و نزدیک به 200 هزار دانشجو در رشته های مختلف عمومی و تخصصی و فوق تخصصی در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: تقریبا همه رشته علوم پزشکی در مقاطع مختلف در ایران وجود دارد و از نظر تولید علوم پزشکی در منطقه رتبه اول را در اختیار داریم.
وی گفت: 30 درصد تولیدات علمی منطقه مدیترانه شرقی در ایران تولید می شود و از این نظر ایران سرآمد کشورهای منطقه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: