کد خبر: ۱۱۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 31
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، حدود 11 میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

 به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد کبیر روز سه شنبه در مراسم آغاز دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در هتل کادوس رشت افزود: از مجموع افراد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی، 86 درصد در حاشیه شهرها زندگی می کنند.
وی اظهار داشت: با مصوبه دولت در تاریخ 10/ 2/ 93 قرار شد تا افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای، بیمه شوند که برای تحقق این مهم طرح بیمه سلامت همگانی به اجرا درآمد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در کشور حدود 800 سکونتگاه غیر رسمی شناسایی و گام های خوبی برای آنان برداشته شد.
وی خاطر نشان کرد: جهت گیری دولت، سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه برای تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای، هدف گذاری خوبی بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود توفیق های ارزشمند، اجرای این طرح در 2 سال گذشته نکاتی را به ذهن مجریان امر می رساند که اگر بازنگری جدی و تدبیر درستی در نظام ارایه خدمت در حوزه سلامت نشود، می تواند حوزه پرهزینه و مساله ای برای نظام اجرایی کشور باشد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: اما اگر تدبیر درستی در این رابطه انجام گیرد، می تواند به عنوان حوزه اثرگذار و حمایت کننده اجتماعی برای کشور باشد.
وی بیان کرد: در مدت سه روز برگزاری این اجلاس، بر اساس برنامه راهبردی که بیمه سلامت تدارک دیده و با تاکید بر کنترل تقاضا به عنوان مهمترین استراتژیک مدیریت منابع گردهم آمده ایم تا با بازنگری برخی آیتم ها، آن کمیت هایی که می تواند صیانت از منابع را برای ما داشته باشد، مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان این که نظام سلامت به عنوان نماد دیده بانی مدیریت منابع می تواند کارکرد قابل قبولی در کنترل هزینه و بهینه سازی منابع داشته باشد، افزود: امروز دوره تفکر سنتی در مدیریت منابع گذشته است و تصمیم ها بایستی بر اساس مداخله ای اقداماتی که می تواند بروز شیوع بیماری را تجدید کند، با ابزارهای کنترلی گرفته شود.
مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایران بیان داشت: استانداران به عنوان روسای شورای سلامت، برنامه ریزی و توسعه استان می توانند در صورتی که اطلاعات درست به آنها بدهیم، هدایتگران خوبی باشند.
وی با بیان این که امروز به دلیل مشکلات و چالش ها، حدود 6 هزار و 500 میلیارد تومان به موسسه های طرف قرارداد بدهکاریم، یادآور شد: امیداوریم طی یکی و دو هفته بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت شود.
دهمین اجلاس مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، امروز (سه شنبه) در هتل کادوس رشت گشایش یافت.
ایجاد وحدت رویه و اقدامات مشترک به منظور همسوسازی برنامه های عملیاتی سال 95 سازمان بیمه سلامت ایران، طراحی برنامه های توسعه ای و ارتقاء فرآیندهای جاری در سطح واحدهای ستادی و استانی از اهداف برگزاری این اجلاس عنوان شد.
تشریح برنامه عملیاتی حوزه معاونت بیمه سلامت، تشریح برنامه های عملیاتی حوزه معاونت مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای، برنامه های عملیاتی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، تشریح برنامه های عملیاتی حوزه مدیرعامل و تحلیل هزینه (گام ها و اقدامات انجام شده و قابل انجام در قالب بحث گروهی) از برنامه های این اجلاس است.
دهمین اجلاس مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران تا 13 خرداد ماه در هتل کادوس رشت ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: