کد خبر: ۱۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>روانشناسان دانشگاه راتگرز دریافتند مردانی که باورهای سنتی درباره مردانگی (همچون مردان باید قوی باشد، به خود اتکا کنند، شجاع باشند و به لحاظ احساسی خود را نگه‌دارند)، مشکلات پزشکی خود را بیشتر نادیده می‌گیرند.
به گزارش شفا آنلاین،آن‌ها با وجود نشانه‌های هشداردهنده مشکلات احتمالی سلامتی، وقت ملاقات خود با پزشک را تا جایی که ممکن باشد به تاخیر می‌اندازند. وقتی با یک پزشک مرد وقت دارند، حداقل علائم بیماری را اطلاع می‌دهند و البته با پزشکان زن صادقانه‌تر رفتار می‌کنند؛ به‌احتمال‌زیاد به این خاطر که در برابر آن‌ها نیاز زیادی به نشان دادن محکم بودن خود ندارند.

 اما همین مردان ترجیح می‌دهند که پزشکان مرد را ملاقات کنند زیرا فکر می‌کنند پزشکان مرد بهتر از پزشکان زن هستند. محققان بر این باورند که میل مردان به قوی نشان دادن خود می‌تواند یکی از دلایلی باشد که مردان به‌طور متوسط 5 سال زودتر از زنان جان خود را از دست می‌دهند. عدم تمایل مردان به دیدن پزشکان یا تلاش آن‌ها برای نشان ندادن علائم بیماری می‌تواند مانع از تشخیص علائم بیماری در مراحل اولیه آن شود. مشکلات بهداشتی تنها مشکلاتی نیستند که ابراز قوی بودن می‌تواند به دنبال داشته باشد، اصرار ورزیدن و متکی بودن بیش‌ازاندازه به خود می‌تواند حرفه و روابط افراد را نیز به خطر بیندازد. بنابراین بهتر است مردان قدرتمند برای رسیدن به یک زندگی سالم‌تر و شاید طولانی‌تر این سه کار را انجام ندهند:

از پذیرش کمک سر باز نزنید
       کمک خواستن خواه از یک همکار یا تقاضای گرفتن وقت از یک فرد متخصص به معنای ضعف نیست. درواقع اذعان به نیاز به کمک دیگران، نشانه قوت افراد است. شجاعت زیادی برای اقرار به ندانستن پاسخ همه سوال‌ها یا قدرت انجام دادن همه کارها لازم نیست تنها لازم است این نکته را بپذیریم که ما به دانش و حمایت سایر افراد ازجمله پزشکمان نیاز داریم و این نگرش از ما فردی قوی‌تر می‌سازد.

درد را نادیده نگیرید
       چه کمردرد داشته باشید و چه احساس افسردگی کنید، نیازی به پنهان کردن آن‌ها نیست. نادیده گرفتن ناراحتی، آن را از بین نمی‌برد. ناراحت بودن از مسئله‌ای چه به شکل جسمانی یا روانی جای شرمندگی ندارد. زمانی که به وجود درد اذعان می‌کنید،‌ می‌توانید برنامه‌ای برای بهتر کردن آن ایجاد کنید.

باور شکست‌ناپذیر بودن را کنار بگذارید
       باور و تصور قوی بودن معمولاً به این معناست که ما ضدضربه هستیم. اما سعی کنید به خود و اطرافیانتان بقبولانید که برای شما هم ممکن است اتفاقات ناخوشایند بیفتد. حقیقت این است که بیماری‌های جسمی و مشکلات سلامتی می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. هرچقدر افراد مشکلات را بیشتر نادیده بگیرند، با دشواری‌های بیشتری برای درمان روبه‌رو خواهند شد.سپید
Psychology Today


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: