کد خبر: ۱۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 30
شفا آنلاین>سلامت>معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اجرای برنامه های کنترل موالید که ازسال 1368 و بر اساس شرایط و سیاست های آن زمان اعمال شده، موجب کاهش بی رویه میزان باروری در جامعه شده است.
به گزارش شفا آنلاین، محمد اسحاقی روز دوشنبه درهمایش ملی تبیین سیاست های جمعیتی درشیراز اظهار داشت: این سیاست ها بر اساس شرایط آن زمان و بدون بررسی های لازم اجرا شد و همین امر منجر به کاهش بیش از حد میزان باروری شده است.
وی بیان کرد: همه کشورهایی که میزان باروری آنها از حد 2 و یک دهم پایین تر باشد، نسبت به اصلاح سیاست های خود، اقدام می کنند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: شاخص های جمعیتی، یکی از شاخص های مهم در حوزه خانواده، به شمار می رود که مربوط به میزان ازدواج، فرزندآوری، روابط بین اعضای خانواده با یکدیگر، گسترده و هسته ای بودن خانواده است و سیاست های آن ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می گیرد.
اسحاقی افزود: سیاست های جامع، نیاز به تدوین برنامه عمل متناسب با استان، شهرستان ها، مناطق مرکز و پیرامون دارد و باید بتوانیم شاخص ها را در طول سال های برنامه توسعه ششم و هفتم، بهبود بخشیم.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، ادامه داد: سیاست های جمعیتی نگاه به آینده دارد، به گونه ای که در ابعاد فردی، خانوادگی و جمعی، باید برنامه ریزی برای افزایش میزان باروری و رشد جمعیت با در نظر گرفتن کیفیت صورت گیرد و فعالان این عرصه، برای آگاهی بخشی، باید این سیاست ها را تبیین و زمان اجرای بهتر آن را تضمین کنند.
وی، مهم ترین عامل افزایش میزان باروری را آگاهی بخشی، افزایش اطلاعات، آگاهی زوج های جوان نسبت به خطرهای دیر فرزند آوردن، بهداشت و سلامت دانست و گفت: این امرلازم است به عنوان یک شاخص مهم، در دستور کار دستگاه ها و سازمان ها قرار بگیرد.
این مقام مسئول بیان داشت: در این سه دهه، شاخص امید به زندگی، یکی از شاخص های مهم انسانی، به شمار می رود و این امر بیانگر کارکرد درست و صحیح نظام بهداشت و سلامت کشور است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، ادامه داد: تسط بر جهان، از اهداف نظام سلطه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است که به وسیله تسلط فرهنگی و هنری، تسلط سیاسی و نظامی، صورت می گیرد.
اسحاقی، عرصه خانواده، مولفه های فردی، نوع و روش تغذیه، بازی های رایانه ای خارجی، نوع معماری، چیدمان های شهری، سرگرمی ها، ماهواره و اینترنت، لباس، نوع لوازم تحریر و نوشت افزار را، از ابزار و برنامه های غرب برای سلطه در جهان و ایران، عنوان کرد.
وی، با اشاره به نقشه مهندسی، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به عنوان سه سند مهم، افزود: چالش های جمعیتی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امنیتی، از مهم ترین مسائل و چالش های کاهش میزان باروری است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه ملی را از عوامل رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر بیان کرد.
اسحاقی، گفت: ما یکی از استثنایی ترین کشورهای جهان هستیم، که همه عوامل اصلی برای دستیابی به یک اقتصاد پیشرو را داریم، پس برای رسیدن به اقتصادی شکوفا، باید تلاش کنیم.
همایش ملی دو روزه تبیین سیاست های جمعیتی که روز نهم خرداد جاری با حضور شماری از مسئولان کشور و استان فارس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، امروز (دوشنبه) به کار خود یایان داد.
برچسب ها: تغذیه ، باروری ، ازدواج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: