کد خبر: ۱۰۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 25
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود 900 بیمارستان در کشور گفت: 80 بیمارستان از این تعداد، عمر بالای 50 سال دارند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدآقاجانی در یزد با بیان اینکه از مجموع بیمارستانهای کشور 570 مورد آنها وابسته به وزارت بهداشت است افزود: اکنون با فرسودگی بیمارستانها و کمبود تخت روبرو هستیم.
وی میزان تخت های موجود در کشور به ازای هر یکهزار نفر جمعیت را 1.6 تخت اعلام کرد و افزود: این شاخص در میان کشورهای منطقه مطلوب نیست.
وی اظهار کرد: اکنون به 80 تا 100 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور نیاز داریم تا بتوانیم نیاز مردم به تخت های بستری را تامین کنیم.
آقاجانی طرح تحول نظام سلامت را یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم دانست و گفت: با این که دولت از لحاظ بحث منابع مالی با مشکلاتی روبروست اما این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: این طرح با جدیت استمرار خواهد داشت اماضرورت دارد مجلس و دولت برای تامین منابع مالی آن توجه ویژه داشته باشد.
وی در ادامه گفت: اعتبار طرح یاد شده 10 درصد هدفمندی یارانه ها معادل چهار هزار و 800 میلیارد تومان است که در سال گذشته حدود نیمی از اعتبارات محقق شد و امیدواریم در سال جاری اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه زیرمیزی گفت: پرداختهای غیر قانونی خارج از صورت حساب بیمارستانی به یک فرهنگ منفی در جامعه تبدیل شده بود که با تلاش هایی که از آبان ماه 93 در کشور آغاز شد این امر در بسیاری شهرها کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین این معضل در بیمارستانهای دولتی تقربیا به صفر رسیده است اما در برخی کلان شهرها و تهران با این مشکل روبرو هستیم.
***بازسازی 2میلیون مترمربع از بیمارستان های کشور
معاون وزیر بهداشت گفت:در راستای اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانها حدود دو میلیون متر مربع از بیمارستان های کشور بازسازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته این بازسازی ها هنوز تمام نشده است و امسال نیز باید 700 هزار متر مربع بازسازی بیمارستان ها را انجام دهیم.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین 27 هزار قلم تجهیزات پزشکی به ناوگان بیمارستانی کشور اضافه شده که این تجهیزات شامل دستگاه های مربوط به آنژیوگرافی، MRI، سی تی اسکن و سونوگرافی هستند.
آقاجانی میزان مطالبات بیمه ها به وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی را هفت هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم مربوط به سال 94 است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: