کد خبر: ۱۰۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سلامت> آژانس اروپایی پزشکی توصیه کرد آنتی‌بیوتیک ترکیبی سفتازیدیم/آویباکتام eftazidime/avibactam، موسوم به زاویسفتا Zavicefta و محصول شرکت آسترازنکا AstraZeneca، به عنوان یک گزینه درمانی جدید علیه باکتری‌هایی که به چندین دارو مقاومت نشان می‌دهند، در اتحادیه اروپا تائید و در اختیار بیماران قرار گیرد.
 به گزارش شفا آنلاین، کمیته محصولات پزشکی برای مصارف انسانی این آژانس نیز به نفع ژل ضدعفونی کننده‌ای که حاوی کلرهگزیدین دی‌گلوکونات است، رای داد. این ژل با نام تجاری Umbipro بوده و محصولی است از شرکت دارویی گلاکسواسمیت‌کلاین GlaxoSmithKline. این ژل برای پیشگیری از عفونت بند ناف در کشورهای در حال پیشرفت و خارج از اتحادیه اروپا تائید شده است.

       سلاح جدید علیه مقاومت باکتریایی، ترکیبی است از یک داروی قدیمی و یک داروی جدیدتر. سفتازیدیم از گروه سفالوسپورین‌های نسل سوم است که به تازگی در اتحادیه اروپا تائیدیه خود را دریافت کرده است. آویباکتام نیز یک مهارکننده بتالاکتاماز جدید است. آنزیم بتالاکتاماز سفتازیدیم را غیرفعال می‌کند، به این ترتیب این مهارکننده قدرت آنتی‌بیوتیک را حفظ خواهد کرد. آویباکتام همچنین آنزیم‌های تولید شده به‌وسیله باکتری را که برای غیرفعال کردن کلاسی از آنتی‌بیوتیک‌ها به نام کارباپنم‌ها آزاد می‌شوند، مهار می‌کند.

       آژانس اروپایی پزشکی در مورد افزایش روزافزون مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌های سفتازیدیم و کارباپنم‌ها، خصوصا میان باکتری‌های گرم منفی، مانند آنچه در خانواده انتروباکتریاسه دیده می‌‌شود، هشدار می‌دهد.

       این داروی ترکیبی برای بزرگسالان مبتلا به عفونت‌های داخل شکمی و دستگاه ادراری و پنومونی اکتسابی از بیمارستان اندیکاسیون تجویز دارد. از دیگر اندیکاسیون‌های تجویز آن می‌توان به درمان بزرگسالان مبتلا به باکتری‌های گرم منفی که فقط به تعداد محدودی درمان حساسیت دارند، اشاره کرد.

       سازمان غذا و داروی آمریکا فرم دیگری از ترکیب دارویی سفتازیدیم / آویباکتام را با نام تجاری Avycaz و محصول شرکت Allerga- تائید کرده است. اندیکاسیون تجویز Avycaz، درمان بزرگسالان مبتلا به عفونت‌های پیچیده و عارضه‌دار داخل شکمی یا راه ادراری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: