کد خبر: ۱۰۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>روانشناسی>یک بررسی تازه حاکی از آن است که داشتن چشم‌انداز به دریا برای روان افراد خوب است. محققان افرادی را که در نواحی مختلف ولینگتون نیوزیلند زندگی می‌کردند، با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند داشتن چشم‌انداز هر روزه دریا با میزان کمتر استرس همراه است.
  به گزارش شفا آنلاین، این همراهی همچنان با تغییر عواملی همچون ثروت، سن، جنسیت و سایر عوامل بر قوت خود باقی ماند. با این‌ حال به نظر نمی‌رسد دیدن فضاهای سبز (مانند پارک‌ها و جنگل‌ها) چنین تاثیری بر افراد داشته باشد؛ این مطالعه در ژورنال سلامت و مکان منتشر شده است.

       آمبر پیرسن، استادیار جغرافیای بهداشت در دانشگاه میشیگان و یکی از نویسندگان این تحقیق می‌گوید این نتایج شاید به علت عدم تمایزگذاری میان انواع فضاهای سبز رخ داده باشد؛ او توضیح می‌دهد که تفاوت میان دریا و فضای سبز ممکن است به‌خاطر طبیعی بودن بیشتر فضاهای آبی اتفاق افتاده باشد، در حالی ‌که فضاهای سبز هم می‌توانند طبیعی باشند، همچون جنگل و هم ساخته دست بشر همچون زمین‌های ورزشی یا بازی. او در ادامه گفت: «شاید اگر ما تنها بر فضاهای سبز طبیعی متمرکز بودیم، ممکن بود به نتایج متفاوتی برسیم.»

       محققان می‌گویند این یافته‌ها می‌تواند برای طراحان شهری مفید باشد به این معنا که آنان باید از ساخته شدن شمار مشخصی از برج‌ها یا خانه‌هایی مقرون‌به‌صرفه در شهرهای ساحلی اطمینان حاصل کنند و به‌این‌ترتیب امکان بهبود وضعیت بهداشت روانی افراد را فراهم آورند. پیرسن می‌گوید باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا مشخص شود که آیا دیدن مناطقی با سطح وسیعی از آب همچون دریاچه‌ها نیز می‌تواند همین تاثیر را بر افراد بگذارد یا خیر.سپید
Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: