کد خبر: ۱۰۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت به عنوان رییس وزرای بهداشت کشورهای غیرمتعهد عصر دیروز و به منظور شرکت در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی را در این سفر دکتر سیاری معاون بهداشت، دکتر ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، دکتر کلانتری رییس مرکز مدیریت شبکه، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و دکتر تبریزی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همراهی می‌کنند.

محور اصلی این سفر پیرامون اهداف توسعه پایدار است و همچنین در این اجلاس، موضوعات مرتبط با حوزه سلامت اعم از نظام‌های سلامت و تقویت آنها، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، اصلاح سازمان جهانی بهداشت، تهدیدهای جهانی مانند ایدز و نیز فناوری‌های ارتباطی نوین مورد بحث و گفتگو قرار خواهد شد.

در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی نمایندگان ۱۹۲ کشور جهان که عمدتا وزرای بهداشت کشورها هستند، حضور خواهند داشت.

وزیر بهداشت کشورمان به عنوان رییس وزرای بهداشت غیرمتعهدها، رییس اجلاس وزاری بهداشت اکو و همچنین رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای همسایه موسوم به گروه پنج در این اجلاس شرکت می‌کند.

هاشمی در حاشیه برگزاری این اجلاس با وزرای بهداشت کشورهای سوییس، آلمان، فنلاند، سوئد، اتریش، هند، کره جنوبی و الجزایر و نیز با وزیر خارجه اتیوپی که کاندیدای ریاست سازمان جهانی بهداشت است، دیدار خواهد داشت.

سخنرانی ملی دکتر هاشمی در روز دوم اجلاس خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: