کد خبر: ۱۰۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>شرکت کنندگان در نشست سه جانبه ۲۰۱۶ زنو، برای تقویت تاثیر نیروی کار پرستار و ماما در ارتباط با همه جنبه های توسعه پرستاری و مامایی بیانیه ای صادر کردند.
به گزارش شفا آنلاین،مدیران ارشد پرستاری و مامایی کشورها، رهبران انجمن های پرستاری و مامایی و سازمان های تنظیم مقررات کشورها به همراه کنفدراسیون جهانی مامایی، شورای بین المللی پرستاران و سازمان بهداشت جهانی برای ششمین نشست سه جانبه در روزهای ۲۱ و ۲۲ می ۲۰۱۶ در شهر ژنو دور هم جمع شدند.

تمرکز این نشست بر موضوع آینده نیروی کار پرستاری و مامایی و رفع موضوعات اساسی در تامین مراقبت های ایمن، و با کیفیت پرستاری و مامایی و تنظیم مقررات این نیروهای حرفه ای بود .

پرستاران و ماماها اغلب تنها نیروهای در دسترس بخش سلامت برای خیلی از کشورها را تشکیل میدهند و مسئولیت سنگین بهبود سلامت مردم و همچنین مشارکت در دستیابی به اهداف توسعه جهانی را بر عهده دارند. شواهد نشان می دهد، پرستاران و ماما ها در مشارکت با تیم های بین حرفه ای دارای تخصص لازم برای تقویت افراد، خانواده ها و جوامع برای دستیابی به نتایج بهتر سلامتی هستند. تعهدات جهانی برای توسعه سلامت مردم و لزوم اطمینان از دسترسی عادلانه به مراقبت های سلامت با کیفیت، در این راه مشوق ما هستند.

بنابر این گزارش، اهداف توسعه پایدار SDG که اخیرا منتشر شده است از دسترسی همگانی سلامت UHC به عنوان وسیله ای برای اطمینان از زندگی های سالم و افزایش تندرستی برای همه افراد در همه سنین حمایت می کند. این تعهدات، فرصتی را برای پرستاران و ماماها ایجاد می کند تا به مشارکت مهم خودبرای ارائه خدمات سلامتی مردم محور در تمامی مراحل زندگی ادامه دهند.

شواهد از روندهای سلامت نشان دهنده ایجاد زمینه ایی پیچیده در حال تغییر است که پرستاران و ماماها در آن کار می کنند. بنابراین تعهد بیشتری به سرمایه گذاری در نیروی کار پرستاری و مامایی در زمینه مدیریت، آموزش، فعالیت، تنظیم مقررات و قانونگذاری این حرفه ضروری است.

بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در نشست سه جانبه ۲۰۱۶ برای تقویت تاثیر نیروی کار پرستار و ماما در ارتباط با همه جنبه های توسعه پرستاری و مامایی بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

حمایت از سرمایه گذاری مناسب در پرستاری و مامایی

ارائه مداخلات موثر سلامت، نیازمند منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی است. همکاری های دو جانبه، فعالیت های هماهنگ و تقسیم منابع در میان جوامع پرستاری و مامایی، دیگر گروه های حرفه ای ، سیاستگذاران، دولت ها و سازمان های غیر دولتی، سازمان های کار، آژانس های خیریه، و دیگر ذی نفعان ضروری است.

شرکت کنندگان در نشست سه جانبه ۲۰۱۶ در این بیانیه متعهد شده اند:

اجرای استراتژی جهانی برای منابع انسانی بخش سلامت: نیروی انسانی ۲۰۳۰ سازمان بهداشت جهانی و جهت گیری های استراتژیک برای توسعه پرستاری و مامائی ۲۰۱۶-۲۰۲۰ و استراتژیهای مرتبط برای تقویت مشارکت در خدمات سلامت مردم محور حمایت کنیم.

حمایت ها و گفتگوهای مبتنی بر شواهد را برای جذب منابع در جهت پیشرفت پرستاری و مامایی شامل توسعه نقش های پیشرفته پرستاری که منجر به نتایج بهتر سلامتی می شود و استفاده موثرتر از منابع انجام دهیم.

همکاری های پایدار درون و بین حرفه ای رابه منظور افزایش ظرفیتهای پرستاری و مامائی برای ارائه خدمات موثر در زمینه اهداف توسعه پایدار و دسترسی همگانی به خدمات سلامت شکل دهیم.

مدیریت نیروی کار پرستاری و مامایی

برنامه ریزی و مدیریت موثر و مبتنی بر شواهد نیروی کار بهداشتی برای رسیدن به هدف تقویت نیروی کار پرستاری و مامایی دارای صلاحیت و متنوع، ضروری است. تعداد کافی پرستاران و ماماهای دارای صلاحیت و آماده که قادر به فعالیت در حداکثر توانمندی هایشان هستند برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و دسترسی همگانی به خدمات سلامت حیاتی است. این موضوع باعث بازگشت سرمایه گذاری انجام شده در زمینه آموزش،استخدام و نگهداشت پرستاران و ماما ها میشود.شرکت کنند گان در نشست سه جانبه متعهد می شوند با همکاری دیگر ذی نفعان در زمینه های زیر مشارکت کنند:
۱- بهبود سیستم های اطلاعات سلامت برای توسعه سیاستگذاری و مدیریت پرستاری و مامایی مبتنی بر شواهد.
۲- ایجاد تعادل بهتر بین مجموعه های آموزش و بالین با افزایش کیفیت و تخصص پرستاران و ماماها.
۳- اطمینان از اینکه حیطه اختیارات پرستاران و ماماها برای رفع نیازهای فعلی و آینده مردم کافی هستند.
۴- تولید محتوا و شواهد علمی برای بهبود آموزش و خدمات پرستاری و مامایی.
۵- ایجاد و تقویت مکانیسم ها برای نشر شواهد علمی و برترین عملکرد ها.
۶- ایجاد سیاستها و استراتژیهای مناسب برای کسب اطمینان از در دسترس بودن، قابل قبول بودن، قابل دستیابی بودن خدمات با کیفیت پرستاری و مامائی.

حاکمیت و پاسخگویی

وجود سیستم ها و فرایندهایی جهت،کسب اطمینان از کیفیت و ظرفیت آموزشهای پرستاری و مامائی و آموزشهای مداوم و مکانیسم های اعتبار بخشی و نظارت که قابل اجرا، قابل قبول، و معتبر هستند توسط قوانین حمایت گردند.بعلاوه، برای اطمینان از دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت سلامت به محیط کار حمایتی که بر کیفیت خدمات تاکید دارد نیاز داریم. همچنین حضور و مشارکت فعالانه پرستاران و ماماها در گفتگوهای سیاستگذاری و تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی، توسعه، اجرا و ارزیابی خدمات و سیاستها حائز اهمیت شایانی است. بنابراین ما متعهد می شویم:
۱- از ایجاد یا تقویت مکانیسم های تنظیم مقررات به منظور کسب اطمینان از صلاحیت ورودی و ادامه صلاحیت پرستاران و ماماها حمایت کنیم.
۲- محیط کار حمایتی برای ارائه مراقبت های سلامتی ایمن، با کیفیت و حفاظت فردی و عدالت در پرداخت برای پرستاران و ماماها را ایجاد کنیم.
۳- راه های پیشرفت حرفه ای و ارتقای شغلی را توسعه دهیم.
۴- در گفتگوهای سیاستگذاری به منظور حمایت از کیفیت مراقبت و دسترسی به پوشش همگانی سلامت و اهداف توسعه پایدار برای اطمینان از سلامت بهتر شهروندان فعالانه شرکت کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: