کد خبر: ۱۰۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 22
شفا آنلاین>سلامت>به گفته محققان، ورزش منظم در هر سنی می تواند ذهن را جوان نگه دارد و به دوری از بیماری آلزایمر و سایر دمانس ها کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین،، افراد مبتلا به زوال عقل یا دمانس دچار از بین رفتن حافظه و مشکل در فکر کردن، حل مشکل یا دچار مشکلات زبانی می شوند.

در این مطالعه محققان دانشگاه کنتاکی به رابطه مثبت بین تناسب اندام و جریان خون به مناطقی از مغز که اختلالات و پلاک های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر است پی بردند.

ناتان جانسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های این تحقیق گامی مثبت در اثبات این موضوع است که فعالیت فیزیکی موجب بهبود جریان خون به سوی مغز شده و از مغز در مقابل دمانس یا زوال عقل محافظت می کند.»

همچنین این یافته ها نشان می دهد افراد دارای سبک زندگی بی تحرک، بخصوص کسانی که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به آلزایمر هستند، بسیار در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

محققان با مطالعه ۳۰ زن و مرد با رده سنی ۵۹ تا ۶۹ سال و ارزیابی سلامت آنها با انجام تست ترمیل دریافتند تناسب جسمی خوب موجب بهبود جریان خون به مناطق اساسی مغز می شود و در نتیجه منبع خوب اکسیژن و مواد مغذی اساسی به مغز می رسد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: