کد خبر: ۱۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی حکم انحلال انجمن جراحان عمومی ایران را قطعی دانست و گفت: طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی که بر اساس آن رأی را صادر کردیم برای این انجمن حق اعتراض دیده نشده است.
دکتر علیرضا استقامتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر با اشاره به این که 185 انجمن زیرمجموعه دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی قرار دارد، افزود: این انجمن ها هویت، مجوز و پروانه فعالیت را از معاونت آموزشی دریافت می کنند.ضمن اینکه طبق قانون، نظارت بر فعالیت های علمی آنها بر عهده دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت است. بنابراین آن گونه که وزارت بهداشت به آنها مجوز فعالیت می دهد اگر خطا یا تخلفی از آنها سر بزند راهکارهای قانونی نیزبرای برخورد قانونی قاطع اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: برای نمونه در صورتی که انجمنی مرتکب خطا شده باشد ابتدا به آن به صورت مکتوب اخطار داده می شود. بعد از آن اگر همچنان ادامه یافت تعطیلی موقت انجام می شود و بعد طبق روال لغو پروانه انجمن و انحلال آن محقق می شود.

استقامتی افزود: از حدود یک سال و نیم قبل در پی تخلفات انجمن جراحان عمومی اعتراضاتی به فعالیت آنها وارد بود. ابتدا به هیئت مدیره انجمن اخطار دادیم اما متأسفانه تخلفات همچنان ادامه یافت؛ در نتیجه آنها به کمیسیون دعوت شدند و باز هم تذکر داده شد اما تغییری در روال داده نشد. حدود یک ماه قبل نیز هیئت مدیره انجمن به کمیته تخلفات فراخوانده شد و سرانجام به دلیل بی توجهی به رفع مشکلات مجبور به صدور حکم شدیم.

وی در پاسخ به این که جراحان عمومی در پی انحلال انجمن حق و اجازه اعتراض دارند یا نه، بیان کرد: طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی که بر اساس آن رأی را صادر کردیم آنها حق اعتراض نداشته و این حکم قطعی است.

استقامتی اظهارکرد: جراحان عمومی کشور نیز در جامعه جراحان عضو هستند اما اگر باز هم تقاضای ایجاد انجمن داشته باشند در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تأیید طبق مصوبات قانونی انجمن باز هم می تواند شکل بگیرد. اما نه توسط این هیئت مدیره که مرتکب خطا شده اند.

وی همچنین تأکید کرد: رئیس انجمن جراحان عمومی گفته که از خبر انحلال انجمن شوکه شده اما من چنین چیزی را نمی پذیریم زیرا وی در جریان ریز مسائل است و این که می گوید شوکه شده ام صحت ندارد؛ حتی ایشان یک ماه قبل در کمیته تخلفات شرکت کرد حال چطور در جریان مسائل نبودند بسیار عجیب است.

وی افزود: اگر بخواهند ژست دفاع از پزشکان را بگیرند و تخلفات احراز شده را پشت جامعه پزشکی پنهان کنند از نظر ما مردود است و حق این کار را ندارند. در حالی که معتقدم باید تخلفات خود را اصلاح می کردند. این چه معنایی دارد که جامعه پزشکی را به گونه ای در مقابل وزارت بهداشت قرار می دهند آنهم به بهانه دفاع ازجامعه پزشکی.

وی تصریح کرد: ما در وزارت بهداشت ازجامعه پزشکی دفاع می کنیم اما نه به صورت مطلق؛ اگر کسی حال در هر صنفی دچار تخلف شود به طور قطع باید طبق قوانین مجازات شود.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
1
دستتون درد نکنه ، بالاخره یه حرکت درست در رابطه با این انجمن شد . مرسی دکتر
دکتر سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
1
درود بر دکتر استقامتی عزیز، اگه همه مسئولین همینطور با قاطعیت با تخلفات برخورد کنند ، بسیاری مشکلات حوزه سلامت حل خواهند شد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: