کد خبر: ۱۰۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رئیس سابق شوای هماهنگی بانک‌ها با اعلام اینکه بانکداران دو هفته دیگر برای کاهش نرخ سود بانکی جلسه ویژه‌ای را تشکیل می‌دهند، گفت: نرخ ۱۵ درصد برای سود بانکی در حال حاضر معقول است.

به گزارش شفا آنلاین،عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران در پاسخی به سئوالی مبنی بر اینکه آیا رقابت مخرب بانک‌ها در زمینه سود بانکی برطرف شده است؟ اظهار داشت: رقابت مخرب بانک‌ها خیلی کمتر از قبل شده است. انشاءالله سود تسهیلات و سپرده ها با قاطعیت از سوی بانک‌ها کم شود.

رئیس سابق شوای هماهنگی بانک‌ها درباره ابزار نظارتی که موجب توقف رقابت های سودی بانک‌ها شد، تصریح کرد: بانک مرکزی این دفعه تذکرات جدی به بانک‌های متخلف داد که همین امر موجب توقف تخلفات برخی بانک‌ها شد.

وی در پاسخ به اینکه در گذشته اعلام کرده بودید نرخ سود بانکی اردیبهشت ماه احتمالاً کاهش پیدا می کند، آیا بانک‌ها برنامه ای در این زمینه دارند؟ گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای تصمیم گیری درباره تغییر مجدد نرخ سود بانکی است؛ هرچند قرار بود ۲ هفته آینده در این خصوص از سوی بانک‌ها تصمیم گیری شود.

همتی با تأکید بر اینکه نرخ سود بانکی حتماً باید کاهش یابد، این نکته را متذکر شد که سودهای فعلی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و در پاسخ به اینکه آیا نرخ سود ۱۶ درصد خواهد شد؟ گفت: به نظر بنده تا ۱۵ درصد جا دارد که سود سپرده های یکساله کاهش یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: