کد خبر: ۱۰۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به تصویب دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درمجلس شورای اسلامی، گفت: این کار فرصت خوبی است تا قوانین مربوط به ایثارگران در تمام موارد به خوبی اجرایی و عملی شود.

  به گزارش شفا آنلاین،محسن انصاری درجلسه شورای مشاوران وزار درامورایثارگران افزود: نگاه تجلیلی به ایثارگران و خانواده های آنان باید در جامعه نهادینه شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنجساله توسعه، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را دائمی کردند.
انصاری با اشاره به سخن رهبرمعظم انقلاب و تاکید ایشان برنگاه تجلیلی به کسانی که برای نظام مایه گذاشته اند، گفت: نگاه تجلیلی به ایثارگران و خانواده های آنان باید در جامعه توسعه یابد که خوشبختانه این نگاه به عنوان یک فرهنگ، گفتمان و ادبیات در جامعه ما تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم ما درک درستی از جایگاه ایثارگران در جامعه دارند و امنیت را نتیجه از خود گذشتگی و ایثارایثارگران و خانواده های آنان می دانند، ما نیز باید بکوشیم این فرهنگ روز به روز تقویت شده و درجامعه ماندگار شود.
قائم مقام بنیاد شهید براستمرار اجرای طرح سپاس و دیداربا خانواده های معزز شهدا و ایثارگران بنا بر تاکید رهبرمعظم انقلاب برتجلیل و سپاس گزاری از این خانواده ها تاکید کرد وگفت: براساس آمارموجود 31 درصد از دیدارهای طرح سپاس توسط دستگاه ها و 69 درصد نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری معتمدین معین انجام شده است که دستگاه ها باید این دیدارها را هدفمند و موثر کنند.
انصاری افزود: درتمام سازمانهای تابعه هر وزارتخانه، باید مسوولی به عنوان رابط برای مراجعه ایثارگران و برقراری ارتباط برای انتقال مسایل و مشکلات موجود به مشاورین امور ایثارگران در وزارت خانه در نظرگرفته شود.

** حوزه ارتباطات حوزه گمنامی است
وی درادامه با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: حوزه ارتباطات حوزه گمنامی است و آنانی که در این حوزه مشغول فعالیت و قلم زدن هستند سربازان گمنامی هستند که تلاش می کنند پیام رسانان خوبی برای آگاه سازی و روشن گری در جامعه باشند.
وی افزود: توضیح درمورد کسر ساعت کارایثارگران به استناد ماده 9 قانون تسهیلات و تمهیدات جانبازان، ارائه گزارش عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درحوزه ایثارگران، ارائه نتیجه بازدید دبیرخانه شورای مشاورین وزرا از دستگاه های اجرایی استان بوشهر درخدمات رسانی به ایثارگران استان و ارائه توضیح در مورد طرح سپاس و اجرای آن از دیگر برنامه های این جلسه بود.
یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای مشاوران وزرا امور ایثارگران امروز دوشنبه با حضور محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید وامورایثارگران، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی درامور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.
براساس آماربنیاد شهید، شمارجانبازان کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمار می آیند و 225 هزار و 580 نفر (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: