کد خبر: ۱۰۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: تضمین تامین سلامت در گرو نظام ارتباطی مبتنی بر ساختاری پاسخگو ، آموزنده، اطلاع رسان، آگاهی بخش ، مشاوره و تامین کننده جریان آزاد اطلاع رسانی است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی ضمن قدردانی از تلاش  همکاران  حوزه های مختلف روابط عمومی تاکید کرده است: روابط عمومی نقشى بسيار اساسى در پيشبرد اهداف عالیه نظام سلامت ايفا مي کند که اگرچه شايد اين نقش آنچنان که بايد و شايد به چشم نيايد, بنده به عنوان وزير بهداشت از آن مطلعم.

وزیر بهداشت در این پیام با بیان اینکه روابط عمومی به دليل گستره وسيع و تنوع فعاليت اين وزارتخانه وظيفه بسيار سنگينى را بر عهده دارد،  تصریح کرده است: کارکنان روابط عمومى وزارت بهداشت چه در ستاد مرکزى و چه در استان ها و دانشگاه هاي علوم پزشکی، از يک سو با مردمي در ارتباط هستند که غالبا به دليل وجود مشکلات درماني خود يا اعضاي خانواده شان تحت فشار روحی و روانى شديد هستند و از سوي ديگر پل ارتباطى کادر بهداشت و درمان کشور و مشکلات آنها با وزارت بهداشت هستند.

متن کامل پیام وزیر بهداشت به مناسبت ۲۷  اردیبهشت(روز روابط عمومی) به شرح زیر است: بدون شک پس از نياز های آحاد بشر به غذا، پوشاک و مسکن که همواره از آنها به عنوان نيازهاي اساسی و اوليه انسان ياد مي شود، ايجاد و تسهیل ارتباط با هم نوع و محيط يکي از اساسي ترين نياز هاى انسان از گذشته تا امروز بوده است. روابط عمومى در ساختار وزارت بهداشت هرچند تعريفى مشابه سایر ارگانها دارد ولى به دليل گستره وسيع و تنوع فعاليت اين وزارتخانه وظيفه بسيار سنگينى را بر عهده خواهد داشت. تضمین تامین سلامت در گرو نظام ارتباطی مبتنی بر ساختاری پاسخگو ، آموزنده، اطلاع رسان، آگاهی بخش، مشاوره وتامین کننده جریان آزاد اطلاع رسانی است. کارکنان روابط عمومى وزارت بهداشت چه در ستاد مرکزى و چه در استان ها و دانشگاه هاي علوم پزشکي, از يک سو با مردمي در ارتباط هستند که غالبا به دليل وجود مشکلات درماني خود يا اعضاي خانواده شان تحت فشار روحی و روانى شديد هستند و از سوي ديگر پل ارتباطى کادر بهداشت و درمان کشور و مشکلات آنها با وزارت بهداشت هستند.

ایفای نقش های متنوعی همچون کاهش تعارضات درونی و بیرونی، گفتگو و متقاعد کردن، معرفی اهداف، جایگاه، برنامه و دستاوردهای حاصل از عملکرد، ایجاد جریان آزاد اطلاعات وجلب اطمینان و اعتماد آحاد جامعه از اهم وظایف چنین مجموعه ای است. این درحالیست که همگام با بروز پدیده انفجار اطلاعات و گسترش روز افزون محتوای دانش بشری، ارتقاء سطح اندیشه و سواد خبری و سایر تحولات اجتماعی، شاهد افزایشی قابل ملاحظه در کمیت وکیفیت مطالبات مردم می باشیم. اجابت این مطالبات ، باری مضاعف را بر ذهن و دوش شما بعنوان طلیعه داران آگاهی بخشی می گذارد. در چنين شرايطى روابط عمومى, به عنوان پيشانى و پيشخوان وزارت بهداشت نقشى بسيار اساسى در پيشبرد اهداف عالیه نظام سلامت ايفا مي کند که اگرچه شايد اين نقش آنچنان که بايد و شايد به چشم نيايد، بنده به عنوان وزير بهداشت از آن مطلعم.

روز بيست و هفتم ارديبهشت ماه که در سالنامه به عنوان «روز روابط عمومى» ثبت شده است، بهانه اي است تا از تلاش و زحمات بی شائبه شما عزيزان در حوزه های مختلف روابط عمومى قدردانی نموده و از درگاه خداوند منان براى شما موفقيت, سعادت، نیکبختی و سلامت آرزو کنم.اميدوارم که در ادامه اين مسير با آگاهي از مسووليت خطير خود در روابط عمومي با تلاش و آگاهى هرچه بيشتر گام برداريد.

برچسب ها: روابط ، عمومی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: