کد خبر: ۱۰۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>سلامت>سیر و پیاز هرچه تندتر و تیزتر باشد، خاصیت آن بیشتر است. سیر و پیاز تمام باکتری های مضر را می کشد و همچنین انگل های روده، ویروس ها، قارچ های داخلی بدن و... از بین می برد. یک کارایی مهم دیگر سم زدایی کبد است.
به گزارش شفا آنلاین،امروزه پزشکان از سیر برای پایین آوردن فشار و تنظیم قند خون استفاده می کنند و سیر داروی ضدسرطانی است. همچنین برای پاکسازی مجرای تنفسی، ریه و سینوس بسیار مفید است.
مرکبات دارای ویتامین سی (c) برای سلامتی بسیار مفید است. بهترین زمان خوردن میوه مرکبات صبح و با معده خاکی می باشد. مرکبات برای ترمیم پوست و کلاژن سازی مفید است و همچنین مانع سلولیت سازی و انباشت چربی زیر پوست می شود.

27 خوراکی برای سم زدایی از بدن همه مواد غذایی که ما روزانه مصرف می کنیم، سمومی دارند که می توان از طریق مصرف بعضی خوراکی ها بدن را از این سموم پاکسازی کرد.

امروزه به دلیل کمبود وقت مردم بیشتر به فست فودها روی می آورند. غذاهای سرخ کردنی و فست فود برای کبد بسیار مضر است. سم ها و چربی هایی که وارد بدن می شوند به مرور زمان در بدن انباشته شده و موجب بیماری های خطرناک و کشنده ای می شوند.
مواردی از قبیل: مواد افزودنی، شکرهای مصنوعی، لبنیاتی که مواد نگهدارنده دارند، طعم دهنده ها، رنگ های خوراکی، گلوتن و... همه این ها آسیب رسان است.
 
توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب کم تر سموم وارد شده به بدن از مواد غذایی مفید بیشتر استفاده شود. بدین منظور در این جا 27 ماده غذایی را پیشنهاد می کنیم که برای بدن مفید است:
 
آب

آب مسلماً باعث شسته شدن بسیاری از سموم از دستگاه گوارش است. توصیه پزشکان بر این است که روزانه هشت لیوان آب نوشیده شود. با نوشیدن آب خیلی از سموم از بدن خارج می شود و از جذب آن ها جلوگیری می شود.
 
چای سبز

چای سبز به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، یکی از نوشیدنی های مفید برای بدن انسان است. توصیه می شود روزانه یک لیوان از این دم نوش نوشیده شود و از طریق سموم وارد شده از بدن از بین برود.
 
سیر و پیاز

سیر و پیاز هرچه تندتر و تیزتر باشد، خاصیت آن بیشتر است. سیر و پیاز تمام باکتری های مضر را می کشد و همچنین انگل های روده، ویروس ها، قارچ های داخلی بدن و... از بین می برد. یک کارایی مهم دیگر سم زدایی کبد است. امروزه پزشکان از سیر برای پایین آوردن فشار و تنظیم قند خون استفاده می کنند و سیر داروی ضدسرطانی است. همچنین برای پاکسازی مجرای تنفسی، ریه و سینوس بسیار مفید است.
 
بلوبری (از خانواده زغال اخته)

این دانه های ریز و قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است. بلوبری سم ها را از بدن خارج می کند و مانند یک آسپرین طبیعی عمل می کند. بلوبری مانند آنتی بیوتیک ها وارد بدن شده و تمامی باکتری های مضر بدن را از بین می برد.
 
کرانبری (از خانواده زغال اخته)

کرانبری ها سرشار از آنتی بیوتیک و ضدویروس است که به کمک آن باکتری ها و ویروس های مضر از بدن خارج می شود.
 
کلم

کلم، ناحیه گوارشی را پاک می سازد، کلم ها با ایجاد آنزیمی در کبد به طور طبیعی عوامل سرطان زا و دیگر سم ها را از بدن خارج می کنند و احتمال خطر سرطان را پایین می آورند.
 
چغندر

چغندر ریشه گیاهی است که سرشار از مواد معدنی مفید که به پاکسازی کبد کمک می کند. همچنین pH خون را پایدار نگه می دارد.
 
بلغور جو

فیبر بالایی دارد، باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود.
 
زنجبیل

ادویه مقوی برای سیستم گوارشی است. ترکیبات و ساختار زنجبیل به گونه ای است که به گردش خون کمک می کند. ضدالتهاب و برای زخم معده مفید است. دارای آنتی اکسیدان می باشد و بهترین گیاهی است که باعث پاکسازی سیستم گوارشی از سموم می شود.
 
مرکبات

مرکبات دارای ویتامین سی (c) برای سلامتی بسیار مفید است. بهترین زمان خوردن میوه مرکبات صبح و با معده خاکی می باشد. مرکبات برای ترمیم پوست و کلاژن سازی مفید است و همچنین مانع سلولیت سازی و انباشت چربی زیر پوست می شود.
 
لیمو

لیموی ترش سرشار از آنتی اکسیدان است. حاوی ویتامین سی (c) و ماده ای به نام گلوتاتیون است که این ماده آنزیمی تولید می کند که منجر به سم زدایی در بدن می شود. لیموترش به حفظ تعادل pH بدن کمک می کند و برای مبارزه با سرطان میوه بی نظیری است.
 
گریپ فروت قرمز (پرتقال قرمز)

این میوه سرشار از ویتامین C است. دارای ماده مغذی به نام لیکولین؟ که برای رادیکال های آزاد و سرطان زا ماده مفیدی است.
 
انبه

فقط یک فنجان کوچک از انبه نیاز روزانه ما را به ویتامین (سی) تأمین می کند. این میوه به هضم غذا خیلی کمک می کند.
 
جلبک دریایی

این سبزی دریایی برای دفع سموم از بدن بسیار مهم است. در دانشگاه مک گیل در مونترال طی تحقیقاتی نشان داده اند که موادی حاوی رادیواکتیو است و وارد بدن انسان شده است به کمک جلبک های دریایی از بدن دفع و خارج می شود.
 
روغن کتان

این دانه های شگفت انگیز حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. به ویژه امگا سه فراوانی در این روغن یافت می شود که برای سلامت مغز و سلول های بدن لازم است.
 
کلم پیچ

کلم پیچ ضدسرطان است و دارای ترکیبات آنتی اکسیدان است که به پاکسازی بدن کمک می کند. همچنین اثرات مخرب ناشی از استعمال دخانیات را از بین می برد.
 
آوکادو

ماده فوق العاده غذایی که کمک می کند بدن تولید گلوتاتیون کند و کبد چرب را پاکسازی می کند.
 
حبوبات

فیبر موجود در حبوبات موجب کاهش کلسترل می شود. برای تنظیم قند خون هم مفید است.
 
ماست یونانی (کفیر)

این ماست حاوی پروبیوتیک است که حاوی باکتری های مفید و سالم است. این باکتری ها موجب تقویت دستگاه گوارش شده و غذا خیلی راحت تر هضم می شود.
 
روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن عالی برای پاکسازی بدن از سموم است. روغن نارگیل یک غذای قدرتمند است که مستقیماً انرژی لازم را برای کبد فراهم می کند.
 
نعنا

نعنا علاوه بر این که یک خوشبو کننده دهان است، یک ضد میکروب قوی نیز می باشد.
 
زردچوبه

ادویه مورد علاقه کبد می باشد. تمامی آنزیم های لازم را برای سم زدایی کبد فراهم می کند.
 
زعفران

زعفران دارای ویتامین C ضدمیکروبی و خاصیت آنتی اکسیدان دارد.
 
جعفری

جعفری سبزی است که حاوی ویتامین های مفیدی است. یک ادرارآور طبیعی است که از این طریق سموم را از بدن دفع می کنیم.
 
انار

انار حاوی آنتی اکسیدان فراوان است که برای مقابله با سرطان روده بزرگ بسیار مفید است.

گردو

دارای اسیدآمینه فراوان است. برای سم زدایی کبد بسیار مفید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: