کد خبر: ۱۰۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با محکوم کردن دریافت هرگونه وجهی خارج از قوانین تعریف شده از بیماران، گفت: باید با پزشکان متخلف برخورد قاطع صورت گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،شاهین محمدصادقی با بیان اینکه مجلس تاکنون حمایت های جدی از حوزه سلامت داشته است، گفت: طی چند سال گذشته توجه جدی به حوزه سلامت صورت گرفت به گونه ای که سهم بهداشت و درمان از بودجه کلی کشور از 4 به 7.2 درصد رسید که این گامی از سوی دولت و بر اساس حمایت های مجلس بود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، درباره اعلام نظر نایب رئیس جامعه جراحان کشور مبنی بر آنکه پزشک هرچه زیرمیزی بگیرد حقش است، ادامه داد: افزایش اعتبارات حوزه سلامت با هدف کاهش فشار مالی بر بیماران مورد توجه قرار گرفت که البته ایراد کار آنجا است که گاهی به دلیل تامین نشدن اعتبارات در مواردی اقدامات خلاف قانون شکل می‌گیرد به نحوی که پزشکان در پی وصول نشدن مطالبات خود از سوی دولت یا نهادهای بیمه، به بیمار متوسل شده و هزینه تمام شده خدمات خود را از آنها اخذ می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: این دریافت‌های خارج از قانون توسط پزشکان به عنوان زیرمیزی شهرت یافته که مشکلاتی را در حوزه سلامت به وجود می آورد که عمدتا ناشی از آن است که بیمه یا دولت هزینه خدمات پزشکی را نمی‌پردازند و به همین دلیل پزشک ناچار به دریافت زیرمیزی است.

وی با محکوم کردن دریافت هرگونه وجهی خارج از قوانین تعریف شده از بیماران، یادآور شد: البته درصد پزشکانی که در حوزه سلامت اقدام به دریافت زیرمیزی می کنند بسیار پایین است اما بازهم معتقد هستیم که این درصد کم نباید نباید وجود داشته باشد و معتقدیم که باید با متخلفان برخورد جدی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع را هم باید توجه داشت که دولت باید نقش خود را در تامین هزینه درمان مردم ایفا کند و اعتبارات دیده شده برای ارایه خدمات به بیماران را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت, چندی پیش نایب رئیس جامعه جراحان کشور اعلام کرد وقتی که تعرفه‌های درمانی عادلانه نیستند پس هر چه پزشک می‌گیرد حقش است حالا می‌خواهد این پول رو میزی باشد یا زیر میزی.

برچسب ها: مجلس ، سلامت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: