کد خبر: ۱۰۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>سلامت>این روزها نفخ شکم تقریبا یک بیماری همه‌گیر شده است. علل نفخ می‌تواند عوارض بی‌خطر اما آزارنده‌ای همچون عدم تحمل لاکتوز یا مشکلات وخیمی همچون سرطان باشد.
به گزارش شفا آنلاین،اما آیا می‌دانید که نفخ می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل یا ناراحتی جدی‌تر و خطرناک‌تر نیز باشد؟

نشانه‌ها و علائم هشدار
        کاهش وزن: کاهش وزن یکی از اصلی‌ترین علائم هشدار برای نفخ شدید است. اگر بدون تغییر رژیم غذایی خود یا بدون شروع یک برنامه تمرینی چند کیلوگرم وزن کم کردید، باید احساس نگرانی کنید، مخصوصا اگر این کاهش وزن برابر با ۱۰ درصد یا بیشتر از کل وزن بدن شما باشد. این کاهش وزن می‌تواند به دلیل تومورهایی باشند که روی روده‌ها فشار می‌آورند. این فشار تومورها باعث می‌شود که صرفا با خوردن چند لقمه از غذا احساس سیری کنید یا خود تومورها موادی را ترشح می‌کنند که اشتهای شما را سرکوب می‌کند.

        آسیت (آب آوردن شکم): به افزایش غیرعادی مایع در شکم یا لگن آسیت می‌گویند. مشکل آسیت می‌تواند باعث نفخ، افزایش وزن و افزایش سریع دور کمر شود. آسیت معمولا به دلیل بیماری کبد ایجاد می‌شود، اما حدود ۱۰ درصد مواقع عامل اصلی آسیت سرطان است. وجود مایع بیش‌ازحد در شکم یا لگن این احساس را در شما و دیگران ایجاد می‌کند که چندماهه حامله هستید. وجود دو مشکل نفخ و یرقان که باعث زردی چشم و پوست می‌شود نشانه‌ای از پخش شدن سلول‌های سرطانی در کبد است، اگرچه مشکل نفخ معده و یرقان ممکن است به دلیل بیماری‌های کبدی خوشخیم مانند هپاتیت نیز بروز کند.

        درد شدید شکمی: درد ناگهانی و نفخ شدید شکمی، مخصوصا به هنگام حالت تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه‌ای از انسداد روده‌ای ناشی از بافت زخمگاهی یا توموری باشد که روی روده فشار وارد می‌کند. برای پیشگیری از مشکلات مرگباری همچون سوراخ شدگی روده اطلاع فوری به پزشک یکی از الزامات است. انسداد یا گرفتگی‌های روده بسیار دردناک هستند، چون روده قرارگرفته در بالای ناحیه مسدود شده به هنگام پر شدن از غذا و نوشیدنی‌ها کش می‌آید. این درد شدید است و وقتی‌که روده‌ها در حال تلاش برای عبور دادن محتویات درون خود از ناحیه مسدود شده هستند این درد به‌صورت امواج پیاپی بروز می‌کند.

        خون در مدفوع و خونریزی واژن: وجود خون در مدفوع، خونریزی واژن در خلال عادت‌های ماهانه یا خونریزی واژن پس از یائسگی می‌تواند با نفخ شدید معده در ارتباط باشد. خوشبختانه، مرسوم‌ترین دلایل این علائم (بواسیر، سیکل قاعدگی نامنظم، فیبروئیدها، آتروفی آندومتر) در زمره خطرناک‌ترین مشکلات بهداشتی نیستند، اما باید خونریزی را همواره ارزیابی کرد، چون خونریزی ممکن است نشانه‌ای از سرطان، مخصوصا سرطان روده بزرگ یا سرطان رحم باشد.

        تب: تبی که همراه با نفخ رخ می‌دهد معمولا به دلیل عفونت یا التهاب است. همچنین اگر تعداد گلبول‌های سفید خون افزایش یافت، عفونت را باید فورا برطرف کرد، مخصوصا عفونت‌هایی که در لگن، منبع ادراری یا در دستگاه گوارش شکل می‌گیرند.

۹ دلیـل نفـخ شدیـد و کـارهایی کـه بـایـد در مـورد آنهـا انجـام داد

       سرطان تخمدان. سرطان تخمدان از محتمل‌ترین سرطان‌ها نیست، اما یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها است. اگرچه سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در میان زنان است، اما این سرطان می‌تواند بیش از هر سرطان دستگاه تناسلی دیگری باعث مرگ شود. مرگ ناشی از سرطان تخمدان در میان زنان تقریبا بیش از ۵۰درصد است. عوامل خطر سرطان تخمدان شامل بچه‌دارنشدن یا بچه‌دارشدن در سنین بالا، چاقی، سابقه سرطان تخمدان در خانواده، اختلالات ژنتیکی خاص و درمان طولانی مدت با هورمون درمانی جایگزین است. از علائم مرسوم سرطان تخمدان می‌توان به نفخ معده مداوم، احساس سیری سریع و درد لگن اشاره کرد. بهترین راه برای تشخیص سرطان تخمدان آزمایش کامل لگن یا سونوگرافی ترانس واژینال (سونوگرافی از طریق واژن) است. آزمایش خون CA-125 یک تست غربالگری معتبر نیست، اما پس از تشخیص سرطان تخمدان می‌توان از آزمایش خون به‌عنوان یک تست مفید برای دنبال‌کردن دوره درمان استفاده کرد.

       سرطان رحم. سرطان رحم علاوه بر نفخ معده باعث خونریزی غیرطبیعی واژن، ترشحات واژنی آب مانند یا با رنگ خون، درد لگن خاصره یا درد به هنگام نزدیکی یا دفع ادرار می‌شود. اما دانستن این مطلب حائز اهمیت است که گاهی اوقات نفخ معده یا تغییر در اجابت مزاج (شروع جدید یبوست) ممکن است تنها نشانه‌های آغازی سرطان رحم باشند. از عوامل خطر سرطان رحم می‌توان به مصرف داروی تاموکسیفن، خوردن مکمل‌های استروژنی بدون پروژسترون، پرتودرمانی، سابقه سرطان رحم در خانواده یا سابقه یک نوع از سرطان روده بزرگ ارثی به نام سندرم لینچ اشاره کرد. ترکیب این عوامل خطر، مخصوصا وقتی‌که فرد سابقه خانوادگی سرطان رحم یا یک عامل خطر اضافی دارد می‌تواند باعث یک مشکل جدی و خطرناک همچون سرطان رحم شود. وجود این عوامل خطر بررسی و معاینه فوری از طریق آزمایش لگن خاصره و تست‌های تصویربرداری همچون سونوگرافی یا سی‌تی‌اسکن را ملزم می‌سازد. خوشبختانه، حتی سرطان‌های تهاجمی را می‌توان در صورت تشخیص به‌موقع درمان کرد.

       سرطان روده بزرگ. سرطان روده بزرگ می‌تواند درون روده بزرگ را مسدود کند و باعث نفخ فزاینده شود. اگر سرطان در انتهای روده بزرگ در راست‌روده (مقعد) یا آخرین پیچ روده بزرگ قرار داشته باشد، معمولا خونریزی و یبوست‌های شدید رخ خواهد داد. برای سرطان‌هایی که در قسمت‌های بالای روده بزرگ رخ می‌دهند نفخ معده تنها علامت اولیه است. در میان آمریکایی‌های غیر سیگاری سرطان روده بزرگ دومین سرطان کشنده است. اساسا می‌توان با تغییرات سبک زندگی و غربالگری‌های کولونوسکوپی از سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد. بعضی از تحقیق‌ها نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی گیاهی و سرشار از مواد مغذی می‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. اگر فکر می‌کنید که در معرض خطر سرطان روده بزرگ هستید یا علائمی از این سرطان در شما بروز کرده است، می‌توانید برای مطمئن شدن از وجود این سرطان در خود از روش کولونوسکوپی استفاده کنید.

       سرطان لوزالمعده. این سرطان بسیار تهاجمی است و میزان بقا در میان افراد مبتلابه این سرطان پایین است. از علائم این سرطان می‌توان به نفخ همراه با یرقان (زردی چشم‌ها و پوست)، کاهش وزن، ضعف اشتها و درد ناحیه بالای شکم اشاره کرد. علاوه بر این، شروع بیماری دیابت و داشتن علائمی همچون نفخ معده، کاهش وزن و درد شکمی نیز می‌تواند نشانه‌ای از سرطان لوزالمعده باشد. خوشبختانه، سرطان لوزالمعده از دلایل مرسوم نفخ معده نیست. اما اگر مبتلابه نفخ معده هستید، می‌توانید با تشخیص به‌موقع سرطان لوزالمعده از عواقب ناگوار جلوگیری کنید. اگر همه این علائم را در خود مشاهده می‌کنید توصیه می‌شود که فورا خود را تحت ارزیابی پزشکی قرار دهید.

       سرطان معده. سرطان معده در مراحل اولیه معمولا یک بیماری بی‌نشانه است یا علائم مبهمی همچون نفخ معده، سوءهاضمه و احساس پری در قسمت فوقانی شکم دارد. این سرطان نیز به‌مانند سرطان لوزالمعده ممکن است به هنگام تشخیص در مرحله پیشرفته خود باشد که در این صورت علائم اضافی همچون کاهش وزن، حالت تهوع و درد شکمی را نیز می‌توان در فرد مبتلابه این سرطان یافت. شاید مهم‌ترین عامل خطر برای سرطان معده عفونت با باکتری هلیکوباکتر پیلوری است، بنابراین اگر فکر می‌کنید که در معرض خطر ابتلا به سرطان معده هستید، خودتان را تحت آزمایشی برای تشخیص وجود این باکتری در خود قرار دهید. نیترات و نیتریت موجود در گوشت‌های دودی و فراوری‌شده از دیگر عوامل خطر سرطان معده هستند و در شمار اندکی از افراد، عامل وراثت باعث سرطان معده می‌شود.

       سرطان کبد. سرطان کبد غالبا خوش خیم است. اما سلول‌های سرطانی موجود در دیگر اندام‌های بدن می‌توانند در کبد پخش شوند. وقتی‌که سلول‌های سرطانی وارد جریان خون می‌شوند، درنهایت به‌وسیله کبد تصفیه می‌شوند. نفخ معده‌ای که همراه با آسیت و یرقان است می‌تواند نشانه‌ای از سرطان پخش‌شده به کبد یا یک سرطان کبد اولیه باشد که در افراد با سابقه هپاتیت یا افراد معتاد به الکل به‌سرعت پیشرفت می‌کند. اگر فکر می‌کنید که مبتلابه یک بیماری کبدی هستید، فورا از طریق تست‌هایی همچون معاینه جسمی کامل، سونوگرافی از کبد و شکم و آزمایش خون خود را معاینه کنید تا با ارزیابی عملکرد کبد خود وجود بیماری کبدی را تشخیص دهید. بعضی از بیماری‌های کبدی را می‌توان با تغییراتی در رژیم غذایی درمان کرد. برای مثال، می‌توان به مصرف سبزی‌های سبزرنگ پربرگ، حبوبات و دیگر گیاهان، مصرف کم پروتئین حیوانی و مصرف کم‌ غذاهای پرقند و نشاسته‌دار اشاره کرد. در بعضی از موارد، به داروهای تجویزی نیاز است.

       دیورتیکولیت. این بیماری به عفونت یا التهاب دیورتیکول (بیرون‌زدگی‌های کوچک کیسه‌مانند در دیواره روده بزرگ) اشاره می‌کند. این بیماری معمولا در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد و غالبا همراه با درد و حساسیت شکمی، از دست دادن اشتها، تب و یبوست یا اسهال است. دوره‌های بیماری دیورتیکولیت را می‌توان به شیوه‌هایی همچون استراحت روده (نخوردن و ننوشیدن چیزی)، اتخاذ یک رژیم غذایی مایعی، آنتی‌بیوتیک‌ها (اگر درد شدید و تب دارید و تعداد گلبول‌های سفید خون افزایش‌یافته است) و بی‌حسی (مدیریت درد) درمان کرد. حساسیت شکمی شدید ممکن است انجام سی‌تی‌اسکن را ملزم سازد تا آبسه را خارج کنید. بدترین بخش مربوط به این بیماری شامل تخلیه آبسه یا جراحی به‌منظور برداشتن ناحیه به‌شدت آسیب‌دیده است. مدفوع شما هرچه بیشتر در دهانه دیورتیکولی باقی بماند، احتمال ابتلا به دیورتیکولیت بیشتر می‌شود_بنابراین باید به‌طورقطع از

       یبوست جلوگیری کرد. وقتی‌که مرحله حاد دیورتیکولیت به پایان رسید، با اتخاذ یک رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌توان حالت عادی را به شکم خود بازگرداند و از عوارض آتی جلوگیری کرد.

       بیماری التهابی لگن. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که جداره رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان عفونی می‌شوند. این عفونت‌ها مخصوصا به دلیل بیماری‌های مراقبتی همچون کلامیدیا یا سوزاک است. این بیماری می‌تواند در طول زایمان، کورتاژ یا سقط‌جنین یا با واردکردن یک وسیله درون رحمی نیز رخ دهد. نفخ همراه با تب، درد، حساسیت در ناحیه لگنی و ترشح واژنی از علائم این بیماری هستند. معاینه دقیق لگن و درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها از موارد ضروری برای بیماری التهابی لگن است. عدم درمان این بیماری می‌تواند باعث ناباروری و حاملگی‌های خارج رحمی شود. اگر از نفخ، خونریزی یا ترشح واژنی و درد در قسمت تحتانی کمر یا درد لگن رنج می‌برید و فکر می‌کنید که ممکن است حامله باشید، باید برای جلوگیری از بیماری التهابی لگن خود را تحت معاینه پزشکی فوری قرار دهید.

       بیماری کرون. بیماری کرون یک اختلال خود ایمنی است که دستگاه گوارش را، معمولا در روده کوچک یا روده بزرگ تحت تاثیر قرار می‌دهد. اختلاف‌زمانی میان علائم اولیه و تشخیص این بیماری ممکن است سال‌ها باشد و نفخ معده یکی از علائم اولیه این بیماری است. بیماری کرون می‌تواند باعث تنگ شدن رودها و درنهایت باعث انسداد روده شود که نفخ شدید، کاهش وزن و حالت تهوع و استفراغ پس از صرف غذا را به بار می‌آورد. وقتی‌که بیماری کرون در روده بزرگ رخ می‌دهد، اسهال همراه با خون یک نشانه معمول است.

        این بیماری علائم دیگری نیز دارد که در خارج از دستگاه گوارش رخ می‌دهند. برای مثال، می‌توان به زخم‌های دهان، درد مفصل، ضایعات پوستی و التهاب در چشم‌ها اشاره کرد. تشخیص بیماری کرون غالبا چالش‌برانگیزترین جنبه این بیماری است. پرتوهای ایکس و حتی کولونوسکوپی نیز ممکن است التهابی را که معمولا در انتهای روده کوچک رخ می‌دهند نشان ندهند. برای تشخیص این بیماری ممکن است به تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته‌تری همچون سی‌تی‌اسکن،ام.آر.آی یا کپسول آندوسکوپی ویدیویی نیاز باشد. در بیماری کرون نیز به‌مانند بیماری کولیت زخمی‌شونده (کولیت اولسرو) تغییرات رژیم غذایی، مکمل‌ها و داروهای تجویزی قوی‌تر نقشی را در ایجاد التهاب ایفا می‌کنند و نفخ معده با بیماری کرون در ارتباط است.

       خبر خوش این است که اکثر افراد دارای نفخ مبتلابه سرطان، عفونت یا التهاب نیستند. اگر از خطرناک بودن نفخ خود اطمینان ندارید، بهتر است به‌جای نادیده گرفتن آن و امید داشتن به رفع شدن آن خود را تحت معاینه و توجه پزشکی قرار دهید.سپید

EveryDay Health
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
سلام خسته نباشید وممنون از اطلاعات بسیار مفیدتون من نفخ خیلی شدید شکم دارم که زندگیمو جهنم کرده وهمچنین شکمم خیلی درد وصدا میکنه همچنین موقع غذا خوردن حالت تهوع شدید دارم لطفا راهنماییم کنید ممکنه از بواسیر باشه یا نه
مدیر پایگاه باسلام
ممکن است به این مشکل هم ارتباط داشته باشد
اما حتما به متخصص گوارش مراجعه نمایید
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
با سلام من حدودا دوماه هس ک اسهال دارم و هیچ گونه ناراحتی شکم ندارم بعضی وقتا شکمم خود ب خود صدا میده میشه راهنماییم کنی ممنون
مدیر پایگاه باسلام
حتما به متخصص گوارش مراجعه کنید نباید این وضعیت ادامه یابد
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
سلام.من نفخ دارم و باعث تنگی نفس ام میشه وقتی هم معدم خالی باشه حالت افت فشار بهم دست میده
مدیر پایگاه باسلام
فعلا اگرامکان مراجعه به متخصص گوارش یا داخلی را ندارید بهتراست ازغذاهای نفاخ و سنگین همانند آبگوشت،برنج کته،گوشت قرمز،غذاهای چرب و...استفاده نکنید.
خوردن غذاهای فیبرداربه شما پیشنهادمی شود.
ضمنا عرق نعنا هم می تواند کمک کننده باشد.اما بهترین توصیه اینستکه حتما به متخصص گوارش مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
سلام من حدود ده سالی میشه ک نفخ دارم دکتر هم مراجعه کردم ولی خوب نشدم.
شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
سلام. من مدتهاست که هر روز نفخ شدید دارم .هم در زمانی که معدهام خالی است و هم در زمانیکه پر است.و احساس شدید دفع باد. البته به تازگی فهمیدم دیابت دارم ممکنه از دیابت باشه
مدیر پایگاه باسلام
بعید است ارتباطی بین دیابت و مشکل معده باشد
اما درهرصورت شما باید ازسوی متخصص گوارش ویزیت شود.ضمنا تحت نظرودرمان متخصص غدد نیزباید باشید تا دیابت شما نیزکنترل شود
Amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
سلام خسته نباشید من دو روزه پیش مقدار زیادی کلم خوردم و حالا حالت تهوع دارم که در نهایت مجبور به اسفراغ عمدی میشه نه میتونم غذای درست بخورم نه اب
میخواستم بدونم مشکلم نفخه یا برم دکتر؟
مدیر پایگاه باسلام
اگرمشکل شما همچنان ادامه دارد ممکن است مشکل دیگری داشته ویا آلرژی داشته باشید که بهتراست به متخصص گوارش یا داخلی مراجعه نمایید
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
سلام من نفخ دارم مخاط معدم هم زیاده کمکم کنین
سنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
با سلام من قسمت بالای شکمم همیشه نفخ دارد به طوری که اطرافیان فکر میکنند باردار هستم لطفا راهنمایی بفرمایید .متشکر
ساعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
سلام به مراجعین سایت
عزیزان دقت بفرمایند یکی از موذی ترین بیماریهای نفاخ که بشدت روده را باد میکند و مصیبتی هست انگل روده هست که اغلب پزشکان متاسفانه هیچ اهمیتی نمیدهند صدهاگونه انگل هست که با دست نشسته و یا میوه سبزیجات وارد بدن و در روده تکثیر میشوند متاسفانه در شهرستانها جز تهران اصلا ازمایشگاه تشخیص طبی تخصصی عفونی وجود ندارد و اغلب پزشکان حداکثر با تجویز یک مترونیدازول سروته داستان را هم میاورند که بی اثر است بدلیل انکه بمرور با مصرف انواع سیلین ها مانند اموکسی و پنی و انتی بیوتیکها اصطلاحا واکسینه شده و روی انگلها اثر خاصی ندارند و واقعا مردم نمیدانم باید چه کنند و کجا بروند تخم انگل در خاک و تمام دستگیره ها گوشی ها و غذاهای رستورانی بیرون مطمن باشید وجود دارد و اغلب بیخیالند و شکنجه انگل را تحمل میکنند چون طرح مسله خجالت اور است بدبختانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
بله متاسفانه عدم بهداشت باعث خیلی بیماریها میشود ... دستگیره ها در... گوشی تلفن همراه دستگیره در یخچال و ... بی توجه ای به تمام اینها مشکل افرین میشود
شکیبا
|
Afghanistan
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
سلام، تشکر از معلومات شما در باره نفخ شکم. میخواستم بگم من از زمانیکه بیاد دارم تا حالا نفخ شکم دارم، یک بار پاکستان و دوماه پیش هم به هندوستان رفتم اما نتیجه تگرفتم، خیلی اذیت هستم و از این موضوع خیلی رنج میبرم، نمیدانم چیکار کنم، فرقی نمیکنه که چی نوع غذای بخورم هرچه بخورم نفخ میکنم، لطفا رهنماییم کنید، آیا در ایران کدام متخصص در این قسمت است؟ اگر است برایم رهنمایی کنید. در ضمن من افغان هستم و تا حالا کشور ایران را ندیدم و اگر امکان درمانم در آنجا باشد برای درمان میایم، تشکر
مدیر پایگاه
باسلام
درایران مراکزدرمانی خیلی خوبی وجود دارد
شما درصورت تمایل می توانید با شماره009821-22849135
کلینیک پروفسورشمس متخصص گوارش تماس بگیرید
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
با سلام بنده 28 سالمه مدتی هست درد شکم دارم بعد غذا خوردن به شدت نفخ میکنم به الان هم ورم شکم دارم رفتم دکتر برام وارو تجویز کرده اما داروها هیچ افاقه ای نکرده دکتر گوارش گفته باید اندوسکپیانجام بدی ایا مشکل من چیه خیلی نگرانم در ضمن یبوست شدید هم دارم
مدیر پایگاه
باسلام
آندوسکوپی یکی ازبهترین های روش های تشخیص بیماری است
اما نگران نباشید
شما درسنی نیستید که دارای ریسک بالای بیماری های خطرناک باشید
با این حال حتما برای درمان اقدام کنید
ممکن است دچارورم معده باشید که درمان می شوید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
با سلام مدتی هست که شکمم خیلی ورم‌‌کرده جوری شده که به سختی راه میرم و با راه رفتن دچار تنگی نفس میشم علتش چیه ؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
وزن و قدتان چقدر است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
1
سلام بنده آقا 40 ساله و در يكسال گذشته حدود30 كيلو كاهش وزن با رژيم غذايي و ورزش داشته ام و الان دچار نفخ شديد هستم (درحال حاضر 120 كيلو مي باشم) آيا نفخ معده طبيعي است يا بايد درمان خاصي صورت پذيرد باتشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید خانومی هستم ۳۰ ساله الان چندین ساله که نفخ زیادی دارم دلپیچه های شدید وحالت تهوع الان چند مدتی هستش که اشتهام کامل از بین رفته به سختی میتونم غذا بخورم سمت راست شکمم خیلی شدید درد میگیره تا زمانی که چیزی نمیخورم حالم بهتره ولی به محض غذا خوردن سرگیچه و دلپیچه شدید میگیرم چشم هام انگار دارن ضعیف میشن من هرچی دکتر میرم نتیجه نمیگیرم لطفا راهنمایی کنید
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
سلام لطفا راهنمایی کنید..برادر من شبا از باد کردن شکم از خواب بیدار میشه یبوست داره همراه با کمی خون ..فشارش پایینه و چند روز تب کرد البته نه خیلی زیاد..میگه ادرارشم بو میده..دکتر گفته باید اندوسکپی کنه شاید معدش مشکل داره ..میشه شما راهنماییم کنید؟؟من خیلی استرس دارم و حالم بده لطفا جواب بدید
مدیر پایگاه
باسلام
ایشان حتما باید تحت معاینه متخصص گوارش باشند
درصورت نیازهم باید خیلی سریع آندوسکوپی شوند
مراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
سلام. بنده حدود ۱۰ سال است که نفخ شدید شکم دارم.اندوسکوپی هم کردم .گفتن ورم معده داری .ولی قرص ها هم جواب ندادن چی کار کنم؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
با سلام
من ۴۰روز پیش به دلیل اپاندیس حاد جراحی شدم ولی به دلیل وجود عفونت زیاد دکتر گفت نتونستم آپاندیس را خارج کنم باید سه ماه دیگه دوباره عمل کنی و آپاندیس را خارج کنیم. الان دو روز هست نفخ دارم با درد نه نسبتا شدید در ناحیه زیر ناف. ایا میتونه مشکل ایجاد کنه؟
دیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
سلام من نفخ شدید دارم و شکمم بع ار زایمتن خیلی بزرگ شده به پزشک مراجعه کردم پولیپ اندومتر 1.5 در 8 میلیمتر دارم ایا خطرناکه
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
سلام من بدون استثنا هرروز شکمم باد میکنه
و اینکه نمبتونم شکممو منقبض کنم
همین کار باعث شده که اعصابم بهم بریزه
خیلی دارم زجر میکشم
گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
سلام من نفخ شکم وکاهش وزن دارم و درد شکمی سمت چپ چکارکنم
مدیر پایگاه
باسلام
بدلیل اینکه وزن کم می کنید بهتراست به متخصص داخلی یا گوارش مراجعه کنید
Zeinab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
سلام
من حدود یکسال یبوست دارم و همیشه نفخ میکنم خیلی بیحال و کسل هستم
الان دیگ واقعا حالم بدتر شده تو خانواده هم بیماری سرطان ارثی داریم (رحم،روده،کبدواب اوردن شکم) راهنمایی کنین چه دارویی مصرف کنم تا حالم بهتر شه
Zeinab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
سلام
من حدود یکسال یبوست دارم و همیشه نفخ میکنم خیلی بیحال و کسل هستم
الان دیگ واقعا حالم بدتر شده تو خانواده هم بیماری سرطان ارثی داریم (رحم،روده،کبدواب اوردن شکم) راهنمایی کنین چه دارویی مصرف کنم تا حالم بهتر شه
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما باید به متخصص گوارش یا داخلی مراجعه کنید تا علت بررسی ودرمان مناسب صورت گیرد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
من بسته به تغذیه خیلی وقتها هم نفخ زیاددارم وهم بی شکلی مدفوع واسهال همراه باخونریزی به متخصص گوارش مراجعه کردم کولونوسکپی کرد وداروهای پنتوپرازول بیسموت ومترونیدازول همراه دوعدد پماد ام جی مدت دوسال خوب شدم ولی الان بیماریم برگشته اکثراخون درمدفوع شل بودنش ونفخ ودفع گاززیاد لطفاراهنمایی کنید
مهدی
|
United States
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
سلام من مدت دوسال است که کاهش وزن ونفخ شکم را به همراه دارم خیلی اذیتم میکنه.آیا رای حلی برای درمان دارد.یاخیر لطفاً توضیح مختصر اراعه فرماید.تشکر
Bashir
|
Pakistan
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
سلام خسته نباشین من 19 سال ام سه ماه میشه تیزاب معده داشتم اما الان دارو مصرف کردم تیزاب معدم شفا پیدا گرده اما نفخ زیاد دارم و درد در قفس سینه ام.... مشکل من چیه احساس میکنم قفس سینه ام یه چیز محکم گرفته
امجدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
با سلام .
36 سالمه . مدتی است نفخ شکمی دارم . ولی چند روزی هست که خیلی شدید شده . و یه هفته است احساس می کنم چیزی تو گلوم گیر کرده . سونوگرافی تیروئید و گردن انجام دادم که نرمال بود .

من میوم اینترامورال 5 سانتی و ساب سروزال 3 سانیت هم دارم. که چند ماهیه دردهای مبهم لگنی هم دارم که بیشتر در سمت راستمه . ولی پزشک زنان گفت که مشکلی نیست . و یه عکس هم از کمرم گرفتم که مهره های 4 و 5 کمریم مادرزادی به هم چسبیده است و گفتن ااحتمالا این دردها بخاطر همین مورد هم باشه .

ولی تا به حال ام آر آی و یا سی تی اسکن نشدم.
Fafa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
باسلام .من براجوشهام قرص تتراسکلین و خوردم یه هفته.الان نفخ زیاد دارم و یبوست .یه شب هم سمت چپم تا صبح دردداشتم وحالت تهوع .حالا ربطی به قرصها داره .یا مشکل کلیه اس باسپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
با درود
دو هفته میشه عمل همورئید انجام دادم بعد از دفع نفخ میکنم دلیلش چی هست ؟ ممنون
مری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
سلام من از نفخ شکم خیلی رنج میبرم نفخ شکمم به حدی است که فشار به کمرم میاد و اذیت میشم و باد شکمم خیلی پرصدا و زیاد هست لطفا راهنمایی کنید البته چربی شکمم بیشتر هست
شنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
سلام وقتتون بخیر
من دو ماه پیش سرماخوردگی خیلی سخت گرفتم.بعد پاهام تا زانوم یکدست قهوه ای کمرنگ شد ..دکتر پوستم دارو داد فقط یه ذره کمرنگ شد..الان نفخ شدید دارم .صدامم عوض شده یکم گرفته..
شنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
سلام وقتتون بخیر
من دو ماه پیش سرماخوردگی خیلی سخت گرفتم.ریه هام شدید عفونت کرد کلاو مصرف کردم بهتر شدم
.بعد پاهام تا زانوم یکدست قهوه ای کمرنگ شد ..دکتر پوستم دارو داد فقط یه ذره کمرنگ شد..الان نفخ شدید دارم .صدامم عوض شده یکم گرفته..
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست توسط متخصص گوارش هم معاینه شوید
محمدجعفر فاضلی چگنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
سلام خسته نباشید من حدود پنج سال پیش همزمان به التهاب شدید و فیستول پری آنال دچار شدیم که بعد یک سال جراحی فیستول کردم خوب شدم واسهال هم ندارم ولی نفخ همچنان دارم و این نفخ باعث شده که من نتونم ازدواج کنم تو رو خدا یک راهکار بهم بدید.
شبنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
.سال خسته نباشید من ۲۰ سالمه و نفخ شکم دارم ولی اصلا یبوست ندارم ولی اکثر اوقات شکمم باد داره و باعث میشه شکمم بزرگ بشه و ۸ کیلو هم اضافه وزن دارم چیکار کنم
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
سلام تو رو خدا جوابمو بدین من دوساله هی وزن کم میکنم خیلی لاغر شدم پوست صورتمم خیلی سیاه شده یبوست شدید هم دارم اشتها ندارم چیزیم بخورم خیلی کم میخورم و همون باعث دل درد و ورم و نفخ میشه چیکار کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام

شما حتما به متخصص گوارش یا تغذیه و یا غدد مراجعه کنید
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
سلام خسته نباشید خیلی ممنون از راهنمایی های خوبتون و حوصلتون توی جواب دادن کاربران اگر ممکنه سوال من رو هم جواب بدید چون بشدت نگرانم و حتی احساس میکنم که همین نگرانی باعث شده علائم بیشتر باشن من از اوایل مهر که رفتم دانشگاه الان حدود سه ماه هست که بشدت نفخ میکنم اما یکسری غذاها هم باعث نفخ بیشترم میشن یا یه سری میوه ها یا حتی اب مثلا انار پرتغال لیمو شیرین موز شیر نون حبوبات و یا غذاهای فست فودی و کلا خیلی اذیتم چون هم تمام مدت نفخ دارم و هم روده هام مخصوصا بعد از غذا خوردن خیلی خیلی صدا میدن و هم اینکه چندین بار در طول روز دستشویی میرم و مدفوع میکنم اما احساس میکنم که مدفوعم کاملا دفع نشده و هنوز داخل مقعدم مواد دفعی وجود داره اما کلا برای خارج کردن بادم و یا مدفوعم باید خیلی زور بزنم با اینکه زیاد درطول روز مدفوع میکنم حدود ۵ بار در روز اما کلا از وقتی هم که یه سری علائم رو داخل اینترنت از بیماربها میخونم نمیدونم که از تلقینه چیه که بدتر میشم ازمایش مدفوعمم سالم بود
افشین حسن زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید دست اندرکاران سایت،بنده بعداز عمل آپاندیس که آپاندیسم ترکید،به بیماری زخم شدیدروده دچارشدم،که دوبار گرفتگی شدید روده روهمراه داشت که با لوله روده هام رو خالی کردن،وبعدازانجام دادن کولونسکوپی واندوسکوپی دکتربهم چندنوع داروی آنتی بیوتیک قوی داد،ولی بعضی موقع ها نفخ معده دچارمیشم گاهی شدید میشه همیشه نیست ولی گاهی اوقات شدیده ببخشید این نفخ به قرص هارپط داره؟؟؟؟
مری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید خانم ۳۴ ساله بیش از یک ساله پیوند کبد شدم و الانم شکمم بیش از دو ماهه خوب کار نمیکنه و نفخ روده دارم ودردی در شکم ندارم و اینکه اغلب شب تب۳۷.۵ دارم و کمی هم نفس تنگی در این مدت دارم باتشکر از اینکه راهنمایی فرمایید
پریسا
|
United States
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
باسلام خدمت دکتر عزیز و دوستان بنده حدودا از سال ۹۲ شدید نفخ و شکمم سفته دوبار آندوسکوپی و یک بار کولونسکوپی شدم چیزی نبود اما همیشه این حالت رو دارم میخواستم راهنماییم کنید دیگه خسته شدم نمیدونم چیکار کنم
ماعده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
سلام من ۲۸ساله واینکه بدون اینکه چیزی بخورم سیرم احساس میکنم شکمم پره دلم ضعف نمیره یعنی اگه چیزی هم نخورمعین خیالم نیست اشتهاندارم ایا مشکلم جدیه باید کجا برم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
سلام‌من‌شکمم‌نفخ‌می‌کنه‌اشکالی‌نداره
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست برای درمان به متخصص گوارش مراجعه کنید
مونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
سلام.من۳۰ساله هستم. طی۲ماه دوبارکورتاژ تشخیصی شدم هنوز خونریزیم بند نیومده درد زیادی درناحیه پایین شکمم دارم وقتی دردم زیاده خونریزی زیادی هم دارم.معده ام زیاد نفخ داره البته بعداز کورتاژ دومی اینجوری شدم لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه بعد از عمل کورتاژ تشخیصی رحم، احتمال بروز عفونت وجود دارد. اگردرد شدید شکم را مشاهده کردید، هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: