کد خبر: ۱۰۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>نتايج يك مطالعه نشان مي دهد در هواي سرد زمستان خطر بستري شدن بيماران به علت سكته قلبي افزايش مي يابد.

 به گزارش شفا آنلاین، 'آبيشك دشموك' نويسنده اين مطالعه از كلينيك مايو در روچستر گفت: آب و هواي سرد همچنين خطر بستري شدن براي هر دو گروه بيماران مبتلا به سكته قلبي و فيبريلاسيون دهليزي را كه علامت آن ريتم نامنظم قلب است، افزايش مي دهد.
وي افزود: پيش از اين نيز تفاوت هاي فصلي با حملات قلبي و مغزي مرتبط دانسته شده است.
در اين مطالعه، اطلاعات يك پايگاه داده انگليسي در زمينه دوره هاي بستري شدن افراد در فصول مختلف مورد بررسي قرار گرفت و محور اين بررسي بيماراني بودند كه به خاطر ابتلا به سكته قلبي و فيبريلاسيون دهليزي در بيمارستان بستري شدند. بالاترين آمار بستري شدن بيماران در ماه هاي سرد به خصوص فوريه(بهمن) ماه اتفاق افتاده بود.
اين بررسي جالب توجه بود زيرا بيماري افراد مبتلا به سكته قلبي در طي ماه هاي سردتر تشديد مي شد.
اين تحقيق اطلاعات مربوط به بستري شدن افراد در بيمارستان را كه به علت سكته قلبي بين سال هاي 2002 الي 2012 اتفاق افتاده بود، بررسي كرد. اين اطلاعات شامل بيش از 12 ميليون بيمار مي شد كه يك سوم از آنها بيماري فيبريلاسيون دهليزي داشتند.
در هر دو گروه بيماران مبتلا به سكته قلبي و بيماران مبتلا به سكته قلبي و فيبريلاسيون دهليزي، متوسط تناوب بستري شدن در بيمارستان طي 10 سال در زمستان بيشتر از تابستان بود.
به گفته محققان، پايين ترين ماه بستري شدن ماه ژوييه(تير) بود اما در ماه هاي بعد تعداد بستري شدن بيماران افزايش مي يافت و به بالاترين ميزان بستري شدن در فوريه(بهمن) رسيد و از آن ماه به بعد در هر حال اين ارقام كاهش يافت تا زماني كه مجددا در ژوييه به پايين ترين حد رسيد.
بر اين اساس، افزايش فشار خون در زمستان سبب تشديد سكته قلبي مي شود، همچنين ميزان نارسايي عفونت دستگاه تنفسي موجب افزايش خطر سكته قلبي مي شود كه در ماه هاي زمستان افزايش مي يابد.
علاوه بر اين، افزايش مصرف نمك در زمستان مشكلاتي را بوجود مي آورد
دشموك معتقد است افزايش آگاهي عموم از تاثير زمستان در بيماري قلبي سبب توجه بيشتر به اين بيماري مي شود.
با اين همه، اقداماتي كه بيماران براي كاهش خطر تشديد عوارض قلبي در زمستان بايد انجام دهند، هنوز به تحقيق نياز دارد.
برچسب ها: نويسنده ، كلينيك ، سكته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: