کد خبر: ۱۰۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفاآنلاین :سیاسی >رئیس جمهوری در جمع مردم كرمان با بیان اینكه در گذشته به خطا و اشتباه دو میلیارد دلار از پول مردم در اختیار آمریكا قرار داده شده است، گفت: این دولت ناچار است بار اهمال و خطای سالهای گذشته را بر دوش بگیرد.

به گزارش شفاآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در اجتماع بزرگ مردم كرمان در مصلای امام علی (ع) افزود: در سال 86 تا 87، 10 ماه فرصت طلایی بود كه این پول را از دست آمریكایی ها برهانند، چرا نشده این سئوال ملت بزرگ ایران است.
روحانی گفت: كمیته ای كه برای بررسی این موضوع گذاشته ایم به زودی گزارش خود را منتشر می كند و مردم ایران از اهمال گذشتگان مطلع می شوند.

رئیس جمهوری تصریح كرد: البته ما نخواهیم گذاشت این پول كه مال بانك مركزی ومتعلق به ملت ایران است به راحتی از حلقوم آمریكایی ها فرو برود.
وی ادامه داد: در آینده نزدیك این پرونده را به دادگاه بین المللی خواهیم برد و تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی، بانكی خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم كرد.
**
میدان رقابت مهیاست
روحانی با بیان اینكه میدان رقابت پیش روی ما مهیا شده است گفت: اكنون در یك موردی كه می خواهیم سرمایه گذاری كنیم دهها كشور برای سرمایه گذاری در كشور ما اعلام آمادگی می كنند.
وی افزود: در شرایطی كه وقتی حتی پول خودمان را كه جزء ذخایر بانك مركزی بود مسدود می كردند برای اینكه در ایران سرمایه گذاری كنند باز هم دهها شرط برای ما قائل بودند.
* دستاورد برجام بعد از 4 ماه، صدور مجوز برای حدود 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری
رئیس جمهوری اظهار كرد: می گویند برجام چه كار كرده است؟ برجام دست ما را برای فعالیت باز كرده است.
وی گفت: برای اینكه ملت بزرگ ایران و مردم قهرمان كرمان بدانند اعلام می كنیم كه در مدت چهار ماه پس از برجام 3 میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم آغاز و مجوز سرمایه گذاری برای حدود 3.5 میلیارد دلار صادر شده است.
روحانی ادامه داد: امروز مشغول ساز و كار برای عملیاتی و اجرایی كردن این قرارداد و البته صدها قرارداد دیگر هم در حال مذاكره با دنیا هستیم.
رئیس جمهوری تاكید كرد: امروز باید همه دست به دست هم دهیم و وحدت، اتحاد و یگانگی خود را حفظ كنیم و در كنار یكدیگر گوش به فرمان رهبری برای ساختن ایرانی آباد و آزاد بكوشیم.
**
امروز روز وحدت است
رئیس جمهوری ادامه داد: جناح بندی، دسته بندی، حزب ها در دوران رقابت شرایط خوبی را برای ما بوجود می آورند و در سایه رقابت حزبی ما می توانیم بهترین ها را بشناسیم، در پای صندوق آرا با آگاهی و بینایی بهتر افراد شایسته تر را برای پذیرفتن مسئولیت انتخاب كنیم اما وقتی دوران رقابت انتخاباتی گذشت دیگر بحث جناح بندی، رو در روی هم قرار گرفتن و رقابت های ناصحیح انجام دادن، بعد از دوران انتخابات دیگر زمانش گذشته است.
وی ادامه داد: مردم نه از دولت توقع اختلاف دارند و نه از مجلس، مردم ما از دولت و مجلس می خواهند با در كنار هم قرار گرفتن ،مشكلات را حل كنند.
رئیس جمهوری گفت: من بسیار به مجلس دهم امیدوارم، مجلس دهمی كه در روزهای آینده در ماه آتی و اوایل خرداد فعالیت خود شروع خواهد كرد.
روحانی اظهار كرد: امروز روزی است كه از یك پیچ سخت تاریخی به كمك هم و با هدایت های رهبر فرهیخته انقلاب به خوبی عبور كردیم و برجام را به فرجام رساندیم.
وی افزود: دیروز در سراسر دنیا دشمنان ما به راحتی می توانستند ایران هراسی كنند، علیه ایران سخن بگویند و از تهدید ایران حرف بزنند اما امروز بهانه جویی ها آنها آنقدر كم شده كه سخن آنها نفوذی در میان افكار عمومی جوامع مختلف و كشورهای مستقل ندارد.
**
آیت الله هاشمی رفسنجانی، سردار سلیمانی و شهید باهنر جزو افتخارات كرمان

وی همچنین گفت: استان كرمان افتخارات بسیار بزرگی در طول تاریخ داشته و دارد و یكی از چهره های درخشان آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
وی اضافه كرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و و رهبر معظم انقلاب و شخصیت برجسته در انقلاب اسلامی سال ها به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی و هشت سال به عنوان رئیس جمهوری ایران و 20 سال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده جنگ تحمیلی كه آن همه ایثار و فداكاری را در دوران زندگی خود برای كشور، مردم حتی دنیای اسلام انجام داد.
وی اظهار امیدواری كرد كه مردم مانند گذشته از این وجود عالم دانای پر افتخار بهره و استفاده ببرند.
رئیس جمهوری همچنین گفت: یكی از افتخارت دیگر این استان كه جزء افتخارات كشور نیز هست سردار حاج قاسم سلیمانی است.
روحانی خاطر نشان كرد: آشنایی و رفاقت من با سردار سلیمانی مربوط به دوران جنگ تحمیلی است.
وی اظهار كرد: لشكر 41 ثارالله یكی از لشكرهای قدرتمند ما در میدان دفاع مقدس در برابر متجاوزان بود و امروز هم یك لشكر پر قدرت در كشور است.
رئیس جمهوری همچنین به رشادت ها و دلاوری های سردار سلیمانی در حفظ امنیت اشاره كرد و گفت: امروز اگر جای‌جای ایران، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین نگاه كنیم جای پای رشادت و دلاوری‌های سردار سلیمانی را مشاهده می‌كنیم.
***
روحانی همچنین به روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: سال های اولیه انقلاب كه ما در برابر گروهك ها، مشكلات و توطئه قدرت های بزرگ قرار داشتیم نیروی عظیمی كه كشور را حراست و حفاظت كرد سپاه پاسداران بود.
وی گفت: آن روز كه جنگ ناروا و ظالمانه ای تحمیل شد سپاه به عنوان یك نیروی قدرتمند از كشور حفاظت كرد .
وی بیان كرد: امروز هم سپاه نه تنها بار مسئولیت امنیت كشور را در كنار ارتش و نیروی انتظامی و بسیج بر دوش دارد بلكه بار مسئولیت امنیت كشورهای دیگری كه از ما درخواست مساعدت می كنند سپاه در آن میدان ها هم با كمال رشادت حضور دارد.
روحانی افزود: برای دفاع از عتبات عالیات، از حرم های مطهر ما در عراق و سوریه و برای دفاع از مظلومان لبنان، فلسطین و افغانستان و سایر نقاطی كه ملت ایران و از دولت ایران درخواست كمك دارند.
وی گفت: ما آرزوی سرافرازی بیشتر برای سپاه دلاور و همچنین برای بسیج قهرمان در همه صحنه های جهاد و مقاومت و ایستادگی داریم.
رئیس جمهوری افزود: ما باید به عنوان یك ملت بزرگ موقعیت شناس باشیم و وقت شناسی، عالم به زمان بودن، استفاده و بهره برداری از شرایط زمان یكی از مسائل مهم برای همه ملت ها و بویژه برای ما كه در یك شرایط ویژه و در منطقه ای هستیم كه دارای مشكلات خاص خود است.
**
دولت همه توان خود را برای رفع مشكل آب استان به كار می گیرد

وی گفت: معضل منابع آبی هم برای كرمان و هم برای فلات مركزی و بسیاری از استان های كشور است این دولت همه توان خود را برای معضل آب استان كرمان دنبال خواهد كرد.
رئیس جمهوری گفت: ما مردم استان كرمان را با مشكلاتش تنها نخواهیم گذاشت.
وی به طرح ‌های قابل افتتاح در استان كرمان نیز اشاره كرد و گفت: 40 طرح و پروژه با بیش از 968 میلیارد تومان در این سفر برای سال جاری و آینده اجرایی و عملیاتی خواهیم كرد.
رئیس جمهوری گفت: این طرح‌ ها و پروژه‌ ها به غیر از طرح هایی است كه به ارزش هزار و 500 میلیارد تومان آغاز می شود.
وی همچنین به پنج هزار میلیارد تومان طرح ‌های آماده به كار با بخش خصوصی و بانك ها اشاره كرد و گفت: با تلاش و وحدتی كه در استان وجود دارد و وجود امام جمعه ای كه دلسوزانه و استانداری كه تلاشی فعالانه برای حیات استان دارد شاهد استان كرمانی با شرایطی بهتر از امروز خواهیم بود.
روحانی اظهار كرد: دولت و ملت در كنار هم برای احیای همه پتانسیل ها و ظرفیت های استان تلاش خواهیم كرد.
**
صندوق توسعه ملی با دو هزار میلیارد تومان برای كمك به استان كرمان

رئیس جمهوری همچنین افزود: برخی از طرح ها در سال های پیش رو 95 و 96 به اتمام خواهد رسید و برخی نیز در سال های دو ساله و چهارساله به اتمام می رسد و برخی از طرح ها بلندمدت هم با كمك كارآفرینان و سرمایه گذاران خصوصی و حمایت دولت انجام خواهند گرفت.
وی گفت: من به شما قول می دهم صندوق توسعه ملی ما با دو هزار میلیارد تومان به كمك طرح های استان كرمان خواهد آمد.
وی اظهار كرد: در این استان كه استان بهشت معادن است باید معادن را آبادتر كنیم و سرمایه گذاری ها را بیشتر و در جاهایی كه مشكل وجود دارد مشكلات را حل و فصل كنیم.
روحانی افزود: این استان بخش هایی دارد كه دارای فقر مزمن و مشكلات فراوان است و دولت به حول و قوه الهی برای بخش هایی كه آسیب پذیری بیشتری دارند فعالیت خود را آغاز كرده است.
********
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز سوم شعبان، روز میلاد حضرت علی ابن الحسین (ع) است او كه برادرش حسن ابن علی به عنوان محبوب دل همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در سراسر جهان هستند و امام سوم به عنوان راهنمای ما در مسیر سختی بودند و مسیر جهاد و مجاهدت و پرچمدار سرافراز آزادگی انسانها بود و همچنین سلام و درود بر برادر با وفایش علمدار كربلا ابوالفضل العباس.
رئیس جمهوری امروز (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی كاروان تدبیر و امید وارد كرمان شد.
دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شركت در نشست توسعه و سرمایه گذاران، بازدید و افتتاح چند پروژه، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری از جمله برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهوری به دیار كریمان است.
معاونان رئیس جمهوری و وزرا در این مدت به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می كنند.
كاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاكنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، كردستان، شهرستان های استان تهران (اسلامشهر، رباط كریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد و سمنان سفر كرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: