کد خبر: ۱۰۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>رييس جمعيت هلال احمر با اشاره به وظيفه طرح سلامت يار گفت: سلامت يار كمكي به طرح تحول سلامت است.

 به گزارش شفا آنلاین، سيداميرمحسن ضيائي روز دوشنبه درآئين افتتاح رسمي طرح سلامت يار كه در بيمارستان رسول اكرم(ص) برگزارشد با بيان اينكه هم اكنون كه درسال سوم طرح تحول سلامت هستيم اين طرح به خوبي با همت دولت توانسته بخشي از نياز به سلامت جامعه را تامين كند.
وي افزود: پس از گذشت اين سال ها نياز است مسائل كيفيت خدمات همچون به اخلاق پزشكي تمركز شود.
ضيائي درادامه با اشاره به اينكه توزيع منابع و سخت افزارها در طرح تحول سلامت به خوبي انجام شده است، گفت: توجه به اخلاق حرفه اي و پزشكي بايد توجه شود.
رييس جمعيت هلال احمر گفت: درطرح سلامت يار به اين موضوع توجه شده است و حمايت هاي روحي و رواني از بيمارمي تواند به بهبود خدمات پزشكي كمك كند.
وي با بيان اينكه طرح سلامت يار با بهره گيري از خدمات داوطلبانه به افزايش سرمايه اجتماعي در جامعه مي انجامد، گفت: براساس گزارش سال 2013 فدراسيون بين المللي صليب سرخ ارزش فعاليت هاي داوطلبانه اين سازمان 6 ميليارد دلار بوده كه به 30 ميليون نفر ارائه خدمت كرده است.
وي در ادامه افزود: اين ميزان تنها مبلغ مادي اين ارزش است و سرمايه اجتماعي كه در ارائه خدمات داوطلبانه ايجاد شده بسيار زياد است.
ضيائي درمورد فعاليت هاي جمعيت هلال احمر درطي سه سال گذشته گفت: در طي اين مدت 14ميليون نفر خدمات داوطلبانه به ارزش 3900 ميليارد ريال ارائه شده است.
وي درادامه افزود: هرچقدر ميزان فعاليت هاي داوطلبانه افزايش يابد ميزان آسيب هاي اجتماعي كاهش پيدا خواهد كرد.
رئيس جمعيت هلال احمر درمورد طرح سلامت يارگفت: در طرح سلامت يار كه با توافق با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده قرار است داوطلبان جمعيت هلال احمر خدمات روحي رواني به بيماران ارائه كنند.
ضيائي همچنين از آموزش و پايش يك هزار و 350 داوطلب سلامت يار خبر داد و افزود: اين افراد آموزش هاي لازم را ديده اند در اين آموزش ها فراگرفته اند كه در بيمارستان ها چه فعاليت هايي را بايد انجام ندهند و چه خدماتي را مي توانند به بيمار ارائه كنند.
وي گفت: اين داوطلبان آموزش ديده اند كه چه مواردي به ايمني بيمار لطمه مي زند.
وي افزود: درطرح سلامت يار داوطلبان دركنار كادر پزشكي به ارائه خدمات روحي رواني مي پردازند.
برچسب ها: سلامت ، دولت ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: