کد خبر: ۱۰۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>شاید فکر کنید همیشه دیگران از شما شادتر هستند. در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید عکس آشنایان و دوستان را در دور همی‌ها، تفرجگاه‌ها و سفرها می‌بینید، اما زندگی شما چیزی نیست جز دویدن‌های بی‌فایده و خستگی‌های ممتد. ا
به گزار ش شفا آنلاین،این نوع زندگی در بلندمدت می‌تواند فرساینده باشد و بدون آنکه متوجه باشید، زندگی و رشد خود را تباه می‌کنید اما یک خبر خوب هم وجود دارد و آن اینکه وقتی شما به روند تفکر خودآگاه شوید، می‌بینید، می‌توانید کنترل موقعیت خود را به دست بگیرید. اگر شما هم می‌خواهید واقعا شاد باشید، این نکات را فراموش نکنید:

       بر فرآیند پیشرفت خود متمرکز شوید. تمرکز خود را معطوف به موفقیت دیگران نکنید. موفقیت و دستاوردهای دیگران هیچ اهمیتی ندارند، فقط بر رشد و پیشرفت خود متمرکز شوید. زمانی که روی خودتان متمرکز می‌شوید، تلاشتان برای پیشرفت بیشتر می‌شود و با حرکت به سمت خواسته‌هایتان احساس رضایت را لمس می‌کنید. تمرکز بر انرژی و پیشرفت خودتان، دستاوردها و اهداف سایر افراد را کم‌اهمیت می‌کند.

       ارزش هر انسان از درون او ناشی می‌شود. وقتی تصمیم‌های غیرمتعارف می‌گیرید، به‌سختی تایید سایر افراد را به دست می‌آورید. این تصمیم شماست که به دیگران اجازه دخالت در تصمیم‌گیری بدهید. شما مسئول احساساتتان هستید. انسان‌های شاد می‌دانند، همیشه افرادی هستند که به هر دلیلی آن‌ها را دوست ندارند اما این مسئله برای آن‌ها اهمیتی ندارد. آنچه اهمیت دارد این است که شما در حال انجام کارهایی هستید که بهترین نتیجه را برای شما و افراد نزدیک به شما به ارمغان می‌آورند. اطمینان از درون به وجود می‌آید. اطمینان از پذیرش خود می‌آید، بدون توجه به اینکه دیگران درباره شما چگونه فکر می‌کنند. ایمان به کاری که مشغول به انجامش هستید. اگر شما به خود اطمینان داشته باشید، دیگران هم این اطمینان را می‌بینند و به شما اعتماد می‌کنند.

       شادی را آگاهانه انتخاب کنید. شاید شما فکر کنید چرا باید شادی را انتخاب کرد؟ مگر شادی به‌طور طبیعی در ما وجود ندارد؟ شادی، مسئله‌ای است که به‌شدت به طرز فکر ما بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید، شاد بودن شما منوط به وجود چیز دیگری است، هرگز شادی را احساس نخواهید کرد. شادی از یک قدردانی عملی برمی‌آید. چرخ روزگار همیشه مطابق میل ما نمی‌گردد، بااینکه گاهی وقت‌ها هم اتفاق‌های ناگوار به نتایج رضایت‌بخشی می‌انجامد. یک‌لحظه درنگ کنید و از تمام چیزهایی که دارید، قدردانی کنید. حتماً نکات مثبتی در زندگی شما وجود دارد که شما آن‌ها را بدیهی فرض کرده‌اید. شادی به معنای راکد بودن نیست. شادی، سفر است سفری که می‌تواند دستاوردهای زیبایی داشته باشد.

       از گذشته دست بکشید. هر فردی لحظات دردناک و شرم‌آوری را در زندگی خود تجربه کرده است. اگر شما می‌خواهید شادباشید، باید درباره لحظات دردآور زندگی تصمیم بگیرید. آیا درباره بعضی چیزها احساس رنجش و تلخی می‌کنید؟ این احساسات می‌تواند شما را از حرکت روبه‌جلو بازدارد. برعکس می‌توانید وجود این لحظات را تایید کنید، از آن‌ها درس بگیرید و سپس آن‌ها را پشت سر بگذارید. از طرف دیگر نگذارید، خاطرات خوب نیز شما را از پیشرفت در زندگی بازدارد. بهترین‌های زندگی هنوز نیامده است. شادی می‌تواند اشکال متفاوتی به خود بگیرد و همیشه منتظر حضور شماست. امروز را در آغوش بکشید. امروز همان روزی است که می‌خواهید تصمیم بگیرید، می‌خواهید چه کنید و با چه کسانی وقت خود را بگذرانید.

       افراد مثبت و حمایتگر را دوروبر خودتان داشته باشید. افرادی که با آن‌ها وقت می‌گذرانید، می‌توانند بر شما تاثیر بگذارند. بودن در کنار افرادی از شما در صورت تلاش برای پیشرفت حمایت نمی‌کنند، می‌تواند شما را عقب نگه‌دارند. اگر متوجه این مسئله شده‌اید که افراد نزدیک به شما، تاثیرات سوء بر شما می‌گذارند، زمان رفتن است. خیلی آسان‌تر است که بگذارید افراد منفی شما را احاطه کنند و با خود فکر کنید که گزینه دیگری ندارید؛ اما باید بدانید که گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. تنها بودن بهتر از بودن باکسانی است که شما را عقب نگه می‌دارند. تنها بودن همیشه به معنای تنهایی نیست.سپید
Lifehack

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: