کد خبر: ۱۰۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رییس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی ایران گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب اسلامی، انجمن جنین شناسی و تولیدمثل و دانشگاه علوم پزشكی ایران به مناسب 31 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت، درصدد برگزاری كمپینی به نام 'خانواده، تولیدمثل و فرزندپروری' هستند.
به گزارش شفا آنلاین، دكتر محمد آخوندی با اشاره به هفته ملی جمعیت از 24 تا 31 اردیبهشت ماه، افزود: متخصصان و كارشناسان در مورد ابعاد مختلف جمعیت ایران اعم از نرخ رشد باروری، میزان باروری، پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ناباروری، سلامت جنسی، سلامت باروری، داشتن فرزند سالم، حفظ باروری و عوامل تهدیدكننده باروری در این هفته بحث و گفتگو خواهند كرد.
وی اظهار كرد: جمعیت، خانواده سالم، آرامش و نشاط، باروری و حمایت از زوجین نابارور، حفظ كرامت سالمندان، حفظ باروری و عوامل تهدیدكننده، سلامت باروری و افزایش نسل سالم، جمعیت جوان و اقتصاد پویا و جمعیت و فرزندپروری عناوین هفته ملی جمعیت است.
رییس انجمن علمی جنین شناسی ایران اظهار امیدواری كرد كه با همكاری رسانه ها و مردم، این هفته فرصتی مغتنم برای افزایش آگاهی در خصوص باروری و جمعیت، اصلاح باورهای غلط در این مورد و حمایت از زوجین نابارور باشد.
دكتر كبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص گفت: موضوع جمعیت و رسیدن به جمعتی پویا ضروری است؛
در استانداردهای جهانی هر پنج تا 10 سال باید سیاست های جمعیتی بازنگری شود و متناسب با شرایط تغییر كند.
وی با اشاره به اینكه بر اساس گزارش مراكز معتبر پایش جمعیت دنیا، ایران بدترین و سریعترین كاهش جمعیت را داشته است، گفت: این كاهش جمعیت در 10 تا 15 سال اتفاق افتاده است و اگر ادامه پیدا كند سبب كاهش نیروی جوان و پیرشدن تدریجی جمعیت كشور خواهد شد.
خزعلی خاطرنشان كرد: این موضوع باید برای مردم تشریح شود تا از عواقب كاهش جمعیت در آینده مطلع باشند.
وی یكی از مهمترین اهداف برگزاری هفته ملی جمعیت را گشودن باب گفتگو و اغنا بخشیدن به باورهای صحیح در مورد جمعیت در جامعه عنوان كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: