کد خبر: ۱۰۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>روزانه 30 دقیقه تحرک بویژه پیاده روی صبحگاهی می‌تواند از بروز بیماری‌های اعصاب و روان پیشگیری کند.
به گزارش شفا آنلاین،  دکتر محمدعلی محسنی بندپی  با اعلام این خبر در حاشیه بیست و هفتمین کنگره سالانه فیزیوتراپی  می‌گوید: تحرک و ورزش‌های روزانه باعث افزایش تعداد ضربان قلب و همچنین تعداد تنفس در دقیقه می‌شود که این امر یکی از معیارهای ارتقای سطح سلامت افراد مختلف جامعه است.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با تأکید بر اهمیت تناسب ورزش و آمادگی جسمانی و وضعیت سیستم عضلانی اسکلتی هر فرد، می‌افزاید: بهتر است در ابتدا، انجام تمرینات و حرکات سبک در دستور کار قرارگیرد و  به صورت تدریجی بر میزان شدت و سرعت حرکات افزوده شود، چراکه متناسب نبودن تمرین انجام شده با آمادگی جسمانی، مشکلات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد که درمان آنها بسیار سخت و زمانبر است.

وی تصریح می‌کند: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از افراد که مدت هاست فعالیت ورزشی و تحرک فیزیکی مناسبی نداشته‌اند برای دستیابی به سلامتی به یکباره ورزش‌های سنگین را آغاز می‌کنند و سلامت خود را بشدت به خطر می‌اندازند.

دکتر محسنی بندپی در خاتمه هشدار می‌دهد: افرادی که مدت هاست از ورزش فاصله گرفته‌اند باید تحرک و ورزش را با پیاده روی آرام یا شنای ملایم روزانه  آغاز کنند و به تدریج شدت آن را افزایش دهند. آن دسته از افرادی که علاقه‌مند انجام ورزش‌های تقویت کننده عضلات مانند وزنه برداری هستند بهتر است در هفته‌های  ابتدایی از وزنه‌های سبک تر استفاده کنند.ایران
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: