کد خبر: ۱۰۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: سرطان کلیه یکی از بیماری هایی است که خیلی شایع نیست و در سنین بالای 60 تا 70 سال بیشتر دیده می شود.
دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: البته سرطان کلیه به علت تشخیص های بهتر در سنین پائین تر هم دیده می شود.

وی ادامه داد: در مراحل اولیه علائم بیماری وجود خون در ادرار است و بیمار باید برای تشخیص این که خون از چه عضوی است باید به پزشک مراجعه کند؛ یکی از راه های تشخیصی خوب برای این نوع سرطان سونوگرافی و در مراحل بعدی عکس رنگی از کلیه ها و همچنین تشخیص قطعی با سی تی اسکن و ام آر آی نیز است.

این ارولوژیست تأکید کرد: در صورت بزرگ بودن تومور کلیه امکان دارد که حتی با معاینه و لمس شکم نیز مشخص شود.

وی افزود: در مراحل پیشرفته سرطان کلیه، امکان دارد بیمار لاغر؛ ضعیف و کم اشتها شود و علائمی نظیر تهوع و استفراغ داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه بیمار در مراحل اولیه بیماری و تشخیص آن بعد از درمان، نتیجه خوبی حاضل می شود. حال آن که اگر سرطان پیشرفته باشد و به عروق کلیه و مجاور کلیه نیز سرایت کرده باشد هم جراحی خطرناک است و هم میزان مرگ و میر بالاست. اما در غیر این صورت و در مراحل اولیه تشخیص، بیماری به خوبی قابل درمان است و جای نگرانی نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: