کد خبر: ۱۰۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
شفا آنلاین>طب سنتی>یک دستیار تخصصی طب سنتی با بیان چگونگی حجامت علمی, گفت: حجامت غیر اصولی موجب دفع مواد بی زیان و مفید از بدن می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، ناصر رضایی پور درباره اینکه حجامت علمی چگونه است؟ اظهار داشت: اگرچه حجامت می‌تواند بخشی از یک طرح درمانی برای دفع اخلاط انباشته‌شده در بدن باشد، اما به‌جز برخی استثنائات بسیارخاص و کم‌شایع، هرگز نباید پیش از درمان‌های مقدماتی تغذیه‌ای و دارویی انجام شود.

به گفته وی به‌کار بستن این درمان‌های مقدماتی غذایی و دارویی، بسیار ضروری است زیرا ماده مزاحم، باید قابلیت و آمادگی دفع از راه عروق مویرگی را پیدا کند و به اصطلاح حکما، «نضج» بیابد و به قوامی برسد که قابل ورود به عروق باریک در سطح بدن شود؛ و پس از آن است که در زمان مناسب، می‌توان هدفمندانه آن را از عروق مویرگی سطحی بدن کشید و دفع کرد.

حجامت غیر اصولی موجب دفع مواد بی زیان و مفید از بدن می‌شود

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: بدون در نظر داشتن این ملاحظات، حجامت موجب دفع مواد بی‌زیان و مفید از بدن می‌شود و به ضعف عضو منجر می‌‌شود.

رضایی‌پور ادامه داد: مثلاً اگر فردی با شکایت از بی‌خوابی و با تشخیص سوءمزاج سوداوی مغز، بلافاصله مورد حجامت قرار گیرد، نه‌تنها مادۀ سودا در مغز کاهش نمی‌یابد بلکه حتی غلیظ‌تر می‌شود و موجب ضعف سیستم عصبی نیز می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کسانی که به قصد کاهش غلظت خون حجامت می‌کنند باید بدانند که در صورت رعایت نکردن این تدابیر و در نظر نگرفتن زمان مناسب حجامت، غلظت خونشان افزایش می‌یابد؛ این موضوع، در باره افراد تنومند پرخون بیشتر صادق است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: