کد خبر: ۱۰۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>پژوهشگران گزارش می‌دهند که تعداد کودکان آمریکایی که دچار آسم و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی (ADHD) هستند،‌ در حال افزایش است و کودکان فقیر بیشترین آسیب را می‌بینند.
به گزارش شفا آنلاین،در کودکان مبتلا به آسم و اختلال بیش‌فعالی که در فقر شدید زندگی می‌کنند، خطر ابتلا به یک عارضه مزمن دیگر حداقل حدود دو برابر بیشتر است. این بیماری‌ها شامل تاخیر در رشد، اوتیسم، افسردگی، اضطراب، مسائل رفتاری، مشکلات کلامی و زبانی، صرع و اختلالات تشنجی دیگر و ناتوانی در یادگیری هستند. این یافته‌ها بر اهمیت بررسی فقر و اثرات آن بر سلامت کودک و همچنین نیاز به افزایش آگاهی نسبت به سیاست‌های سلامت کودک را تاکید می‌کنند.

 دلایل این افزایش در بروز بیماری‌های مزمن روشن نیستند؛ اما دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و سواد بهداشتی می‌تواند در آن نقش داشته باشد. این افزایش همچنین در میان کودکانی دیده می‌شود که برای مراقبت بهداشتی‌شان متکی به کمک‌های مردمی هستند.

       این پژوهشگران می‌گویند سواد بهداشتی عموم مردم به‌کندی در حال پیشرفت است؛ برنامه‌هایی مانند مداخله زودهنگام و خدمات مستقر مدرسه در برخی ایالت‌ها با والدین کار می‌کنند تا از آگاهی آنان درباره ملاحظات بهداشتی مانند ناتوانی در یادگیری، اختلالات گفتاری و زبانی، بیش‌فعالی و غیره اطمینان حاصل شود. این پژوهشگران برای این مطالعه از داده‌های «بررسی ملی بهداشت کودکان آمریکا» در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ استفاده کردند تا روندهای آسم، ADHD و شرایط اقتصادی را تجزیه‌وتحلیل کنند. یافته‌های این بررسی بیانگر افزایش چشمگیری در بروز آسم و ADHD در کودکان ساکن مناطق فقیرنشین نسبت به همتایان ثروتمندتر خود بود، همچنین در کودکان محروم دچار این بیماری‌ها احتمال ابتلا به دو یا تعداد بیشتری بیماری دیگر بیشتر بود. به گفته آنان، افزایش پوشش بیمه‌های درمانی دولتی با فراهم کردن دسترسی بهتر به مراقبت درمانی برای هزاران نفر از کودکان، به رفع این معضلات کمک می‌کنند.سپید
HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: