کد خبر: ۱۰۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 02
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت وجود پایگاه امداد هوایی دراین استان، با همكاری استانداری بوشهر مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این پایگاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش شفا آنلاین، حسین درویشی روز دوشنبه به مناسبت هفته هلال احمر (18 تا 24 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران افزود: با این اعتبار، زمین پایگاه امداد هوایی آن در ضلع شمالی تقاطع جاده بوشهر- برازجان - بندر ریگ جانمایی شده و در آینده نزدیك عملیات اجرایی آن آغاز می شود و طی 2 سال باید به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینكه اكنون از مجموع 6 فروند بالگرد خریداری شده برای كشور یك فروند سهم بوشهر است؛ تصریح كرد: با توجه به راهبردی بودن استان بوشهر به دلیل وجود تاسیسات نفت و گاز، وجود شركتهای پتروشیمی واحتمال بروز حوادث دریایی، جاده ای و كوهستانی در استان تاسیس یك پایگاه امداد هوایی در استان ضروری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: بالگرد خریداری شده قابلیت پرواز در شب و روی آب را دارد كه به مبلغ 700 میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر خریداری و تا نیمه نخست امسال به استان بوشهر تحویل داده می شود.
وی یادآور شد: تاسیس خانه هلال در روستای طلحه از بخش كلمه از توابع شهرستان دشتستان به صورت پایلوت همزمان با سراسر كشور از جمله دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان بوشهر است.
درویشی راه اندازی خانه های هلال در روستاها با توجه به آسیب پذیری، مسافت زیاد روستاها با مركز و دسترسی كمتر به خدمات درمانی و امدادی را ضروری خواند.
وی یادآور شد: خانه های هلال در روستاها شعبه كوچكی از جمعیت هلال احمرهستند كه با شناخت محیط جغرافیایی، حوادث و ارائه آموزشهای اولیه به مردم تیمهای روستایی تشكیل و خدمات داوطلبی به نیازمندان ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات این جمعیت گفت: با توجه به اینكه هلال‌احمر عضو فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ است هر چهار سال یك‌ بار انتخابات بین اعضای فعال هلال‌احمردر تمام شهرستان‌های كشور برگزار می‌ شود.
وی بیان كرد: براساس این انتخابات در مجمع شهرستانی، شورای اجرایی با چهار نفر عضو اصلی و دو نفر بازرس، در مجمع استانی، چهار نفر برای هیات مدیره و دونفر بازرس در مجمع كشور نیز از هر استان دو نفر به عضویت شورای عالی هلال‌احمر انتخاب می شوند.
مدیرعامل جمعیت‌ هلال‌احمر استان بوشهر ادامه داد: انتخابات مجمع هلال‌احمر استان بوشهر 24 اردیبهشت‌ماه در هشت شهرستان استان برگزار
می شود.
وی گفت: جمعیت هلال احمر استان بوشهردارای 15 پایگاه امدادی شامل 9 پایگاه جاده ای، یك پایگاه كوهستان و پنج پایگاه ساحلی است كه در كانكس مستقر هستند و تلاش می شود امسال این پایگاهها تجهیز و كیفی سازی شوند.
درویشی یادآور شد: برای تجهیز و كیفی سازی پایگاههای امدادی عملیات اجرایی سه پایگاه امدادی در استان بوشهر امسال آغاز می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در باره حوادث نوروزی گفت: در نوروز 95، جمعیت هلال احمر استان بوشهر در 212حادثه شامل 39 مورد جاده ای، دو مورد كوهستان، 139 مورد خدمات حضوری، 21مورد دریایی و ساحلی و 12مورد آبگرفتگی حضورداشته است.
وی اظهاركرد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر درسال 94، در 275حادثه حضور داشته است كه از این تعداد 45مورد دریایی و مابقی جاده ای است.
درویشی گفت: در زمان حاضر دو هزار امدادگر، 11هزار و820 عضو داوطلب و 18 هزار عضو جوان در استان بوشهر با جمعیت هلال احمر همكاری می كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: