کد خبر: ۱۰۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 02
شفا آنلاین>سلامت>نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را موظف كردند تا از توزيع مواد غيرمجاز از نظر ميزان آلاينده هاي شيميايي در بازار مصرف جلوگيري كند.

 به گزارش شفا آنلاین،نمايندگان در ادامه جلسه علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي مواد الحاقي 22،21 و 23 لايحه تنظيم برخي احكام برنامه هاي توسعه اي كشور را مصوب كردند.
بر اساس ماده الحاقي 21، كليه دستگاههاي اجرائي مشمول ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري مكلفند يك ‌درصد(1%) اعتبارات هزينه‌اي خود به‌استثناي فصول(1)، (4 )و (6 )را طي قراداد مشخص با سازمان صدا و سيما صرف توليد برنامه جهت فرهنگ‌سازي و آگاهي‌بخشي و اطلاع‌رساني كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ماده الحاقي 22 اين لايحه مصوب كردند كه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران موظف است با همكاري اتاق تعاون مركزي جمهوري اسلامي ايران و شوراي اصناف كشور، نسبت به شناسايي قوانين، مقررات و بخشنامه‌هاي مخل توليد و سرمايه‌گذاري در كشور اقدام و با نظرخواهي مستمر از تشكلهاي توليدي و صادراتي سراسر كشور و بررسي و پردازش مشكلات و خواسته‌هاي آنها، به‌طور مستمر گزارش ها و پيشنهادهايي را تهيه كند و به كميته‌اي متشكل از دونفر از هر قوه به انتخاب رئيس آن قوه ارائه دهد. كميته مذكور موظف است ضمن بررسي پيشنهادهاي ارائه‌شده، راهكارهاي قانوني لازم را اتخاذ كند.
بر اساس تبصره 1 ماده الحاقي 21 اين لايحه ، گزارش‌هاي موضوع اين ماده درمورد قوانين و مصوبات و بخشنامه‌هاي مزاحم، خلأ قانوني، اجراي نادرست يا ناقص قوانين و همچنين پيشنهاد اصلاح قوانين و مقررات و ارتقاي امنيت اقتصادي، حقوق مالكيت و حمايت از سرمايه‌گذاري و توليد و صادرات و اشتغال و چگونگي كاهش قيمت تمام‌شده كالاها و خدمات در ايران همراه با ارتقاي كيفيت و رشد توليد و موارد مربوط به سرمايه‌گذاري و توليد و استفاده بهينه از سرمايه‌گذاري‌ها و ظرفيت‌هاي موجود تهيه مي‌شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تبصره 2 ماده 21 اين لايحه مصوب كردند كه كميته مذكور در اين ماده يك نسخه از همه گزارش‌هاي ارسالي را به شوراي‌عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسي و شوراي گفت‌وگو ارسال مي‌كند.
بر اساس ماده الحاقي23 اين لايحه، به‌منظور كنترل كيفي محصولات كشاورزي و دامي و صيانت از سلامت آحاد جمعيت كشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي موظف است محصولات ارائه شده به بازار مصرف را از نظر ميزان آلاينده‌هاي شيميايي بررسي، اعلام و از توزيع مواد غيرمجاز جلوگيري كند.
تمامي مراكز توزيع مواد غذايي وابسته به شهرداري‌ها و ساير دستگاههاي اجرائي موظفند از عرضه محصولات داراي آلاينده شيميايي در مراكز و مجتمع‌هاي تحت نظارت و مديريت خود جلوگيري كنند.
برچسب ها: جلسه ، مجلس ، توسعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: