کد خبر: ۱۰۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>اجتماعی>حوادث پزشکی>علت مرگ ناگهانی خواننده آمریکایی، پرینس، هنوز ناشناخته است، اما گزارش‌هایی منتشر شده است که داروهای شبه‌افیونی نسخه‌ای در خانه او یافت شده است.
به گزارش شفا آنلاین،  کارشناسان می‌‌گویند این داروهای ضددرد شبه‌افیونی (اپیوئیدها) مانند هیدروکودون، اکسی‌کودون، مپریدین، هیدرومرفین و فنتانیل می‌توانند از راه‌های متفاوت باعث مرگ فرد شوند، به‌خصوص اگر به همراه سایر داروها مصرف شوند یا اگر پس از دوره‌ای از مصرف نکردن این داروها، فرد دوباره مصرف آنها را شروع کند.

       به‌علاوه به گفته دکتر اسکات کراکوور، استادیار روانپزشکی در بیمارستان زوکر-هیل‌ساید در نیوهاید پارک نیویورک، افراد اغلب از این موضوع که چقدر ساده ممکن است در معرض اووردوز یا مصرف مفرط این داروها قرار گیرند، بی‌خبر هستند.

 او گفت:‌ «اغلب افراد تازه پس از دچار شدن عوارض ناشی از مصرف مفرط این داروها متوجه این موضوع می‌شوند.» روزنامه‌های محلی گزارش داده‌اند که داروهای شبه‌افیونی نسخه‌ای در صحنه مرگ پرینس در خانه‌اش در پیسلی پارک در ایالت مینه‌سوتا یافت شده‌اند. منابعی دیگر گزارش کرده‌اند که هواپیمای خصوصی پرینس یک هفته پیش از مرگش به خاطر اووردوز یک داروی شبه‌افیونی مجبور به فرود اضطراری در ایالت ایلینوی شد. اما این گزارش‌ها هنوز به‌طور رسمی تائید نشده‌اند و سخنگوی او به منابع خبری گفته است که این خواننده دچار علائم شبیه به آنفلوانزا شده بود.

       داروهای ضد درد شبه‌افیونی بر بخشی از مغز که تنفس را کنترل می‌کند، اثر می‌گذارند و مصرف دوزهای بالای آنها می‌تواند آن‌قدر تنفس را تضعیف کند که باعث مرگ فرد شود. هنوز ثابت نشده است که پرینس داروهای شبه‌افیونی مصرف می‌کرده است یا نه و اگر این‌گونه بوده است، به چه دلیلی این کار می‌کرده است. کراکوور می‌گوید که برخی از افرادی که داروهای شبه‌افیونی را مصرف می‌کنند، نسبت به اثراتشان تحمل پیدا می‌کنند و بنابراین مجبور می‌شوند مقدار بیشتری از آنها را مصرف کنند تا به همان «نشئه» پیشین برسند. اما بدن‌هایشان اغلب با سرعت کافی نمی‌تواند با کندتر شدن سرعت تنفس ناشی از این داروها سازگار شود، و این امر می‌‌تواند به مرگ منجر شود.

       به‌علاوه، به گفته کراکوور ممکن است افراد داروهای دیگری را مصرف کنند که آنها هم اثرات مخدر و تسکین‌بخش بر مغز داشته باشد و به‌این‌ترتیب خطر مشکلات تنفسی مرگبار افزایش می‌یابد.

       کراکوور می‌گوید که اگر افراد یک ماه محرک برای مثال کوکائین را همراه داروهای شبه‌افیونی مصرف کنند، این ماده محرک ممکن است اثرات مخدر این داروها را پنهان کند، بنابراین افراد در نیابند که دوز بیش‌ازحدی از این داروها را دریافت کرده‌اند. اما هنگامی‌که اثرات این ماده محرک برطرف می‌شود، اثرات مخدر داروی شبه‌‌افیونی بروز می‌کند و این امر ممکن است به قطع تنفس و مرگ فرد منتهی شود. همچنین به گفته کراکوور، گاهی افرادی که دوره ترک اعتیاد به داروهای شبه‌افیونی را می‌گذرانند، دچار عود اعتیاد می‌شوند و این داروها را با همان دوز دوران اعتیادشان که بدنشان نسبت به آن تحمل پیدا کرده بود، شروع می‌کنند؛ درحالی‌که اکنون بدنشان دیگر پس از گذراندن دوره ترک دیگر آن تحمل قبلی را ندارد و دچار اووردوز می‌شوند.سپید
live science
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: