کد خبر: ۱۰۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رئيس اداره نظارت و ارزيابي تجهيزات و ملزومات پزشكي سازمان غذا و دارو از تشديد بازديد و نظارت ها از تجهيزات پزشكي مورد استفاده در مراكز درماني خبرداد.
به گزارش شفا آنلاین، حسين عظيم زاده، گفت: اين اختيار به دانشگاه هاي علوم پزشكي داده شده است تا بر تجهيزات پزشكي مراكز مختلف نظارت داشته باشند و ما نيز به عملكرد دانشگاه ها نظارت مي كنيم اما امسال نظارت ها منسجم تر صورت خواهد گرفت.
وي گفت: در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت، تجهيزات پزشكي 40 دانشگاه علوم پزشكي و 150 بيمارستان دولتي و خصوصي مورد بازديد و ارزيابي قرار گرفت كه اين فرايند از مهر سال گذشته شروع شد و تا پايان سال 94 ادامه داشت.
وي افزود:10 درصد بيمارستان هاي مورد ارزيابي از نظر تجهيزات پزشكي ، خصوصي بودند.
وي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي پزشكي كه در مراكز مختلف پزشكي استفاده مي شود بايد مجوز ورود از اداره تجهيزات پزشكي را داشته باشد؛ همچنين براي همه دستگاه ها شبكه توزيع تعريف كرده ايم.
رئيس اداره نظارت و ارزيابي تجهيزات و ملزومات پزشكي سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: هر كالاي پزشكي مورد استفاده در هر مركز در صورت نداشتن مجوز هاي لازم، طبق قانون ستاد مبارزه با قاچاق كالا به منزله كالاي قاچاق شناخته مي شود و اگر به ما اطلاع داده شود، برخوردهاي قانوني با آن صورت مي گيرد و به مراجع قضايي معرفي مي شود.
علاوه بر بيمارستان هاي دولتي، ساير مراكز درماني خصوصي و تابعه از ارجاع بيمار به خارج مراكز درماني براي تهيه تجهيزات تخصصي پزشكي ، منع شده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: