کد خبر: ۱۰۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>سلامت>ژوهش جدیدی در بریتانیا نشان می‌دهد که به ‌احتمال ‌زیاد تزریق واکسن آنفلوانزا در صبح تاثیر بیشتری دارد.
به گزارش شفا آنلاین،  نویسندگان این مطالعه در ژورنال واکسن گفتند که یافته‌های آنان می‌تواند ایمنی در برابر آنفلوانزا را در افراد مسن بهبود بخشد. در این پژوهش ۲۷۶ نفر با سن بالای ۶۵ که در مقابل ۳ گونه از آنفلوانزا بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ واکسینه شده‌اند، بررسی شدند. آن‌ها بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح یا ۳ تا ۵ بعدازظهر واکسن دریافت کردند.

نتایج نشان دادند افرادی که صبح هنگام در برابر آنفلوانزای سویه A نوع H1N1 و سویه B واکسینه شدند، پس از یک ماه بیشتر از آن‌هایی که بعدازظهر واکسن زدند پادتن تولید کردند. تزریق در صبح برای سویه آنفلوانزای A نوع H3N2 تاثیر بیشتری نداشت. دکتر آنا فیلیپس از دانشگاه بیرمنگام گفت: «ما می‌دانستیم که پاسخ‌های ایمنی در طول شبانه‌روز نوساناتی دارند و با این مطالعه، تاثیر آن روی تولید پادتن برای واکسن هم بررسی شد. این یافته‌ها نه‌تنها به روش‌های واکسیناسیون آنفلوانزا کمک می‌کند، بلکه می‌تواند شواهدی برای ارتقای روش‌های واکسیناسیون به‌طورکلی فراهم کند.»

واکسن آنفلوانزا بخشی از برنامه واکسیناسیون فصلی در بریتانیا است که توسط پزشکان انجام می‌شود. تمرکز اصلی این برنامه روی بیماران مسن است؛ اما کسانی که بیماری‌های خاص یا دستگاه ایمنی تضعیف‌شده دارند نیز واجد شرایط هستند. عوامل زیادی مانند تغذیه، خواب و ورزش بر ایمنی تاثیر دارند؛ ولی این حقیقت که میزان پادتن تولیدشده بسته به زمان واکسیناسیون متفاوت بوده، موضوعی جذاب است. سپید
WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: