کد خبر: ۱۰۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>سلامت>وقتي کودک براي اداي کلمات دچار مشکل مي‌شود و با تلاش و زحمت سعي مي کند کلمه‌اي را ادا کند، والدين مي‌توانند با نرمي و ظرافت به او بگويند که مشکل او را درک مي‌کنند .

به گزارش شفا آنلاین، تحقيقات نشان داده اگر والدين لکنت کودک را بپذيرند و با او همراهي کنند کودک بهتر مي تواند با بيماري خودکنار بيايد.

 اعظم ذوالفقاري روان شناس اظهارداشت: وقتي کودک براي اداي کلمات دچار مشکل مي‌شود و با تلاش و زحمت سعي مي کند کلمه‌اي را ادا کند، والدين مي‌توانند با نرمي و ظرافت به او بگويند که مشکل او را درک مي‌کنند و همچنين اگر‌ آرام دست بر بازو يا شانه‌اش بگذارند باعث آرامش ودلگرمي او مي شوند. 

وي ادامه داد: زماني که کودک دچار لکنت مي شود، والدين بايد آرام و بالحني ملايم با او حرف بزنند، تا حدي از اضطراب کودک کاسته شود و آرامش پيداکند و مهم تر آنکه کودک الگوي بهتري براي صحبت کردن پيدا مي کند. 

ذوالفقاري تأکيد کرد: برخورد مثبت والدين ضرورتي ارزشند درموفقيت کودکان است . والديني که به علت ناراحتي بيش از حد خود نسبت به لکنت فرزندشان نمي‌توانند با اوکار کنند ابتدا بايد نگرش و برخورد خود را تغيير دهند. 

اين روان شناس در پايان گفت: والدين درجريان يادگيري فرزندشان نقشي اساسي دارند و اين نقش به طور خاص در درمان لکنت اهميت بيشتري پيدا مي کند، زيرا حضور آنها نه تنها بر تغيير رفتار کودک تأثير دارد بلکه به او کمک مي‌کند اعتماد به نفس را درخود تقويت کند و اين موضوع تأثير بسزايي در درمان اين بيماري دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: