کد خبر: ۱۰۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: توجه به سلامت نیروی انسانی، از جمله حمایت هایی است که باید در عمل صورت بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در ارتقا اقتصاد کشور، گفت: توسعه اقتصاد کشور بدون سلامت نیروی کار ممکن نیست. 

وی حمایت از این نیروها را محدود به حرف دانست و افزود: حرف از حمایت و توجه به نیروی انسانی همیشه شنیده می شود، اما توجه به سلامت نیروی انسانی، از جمله حمایت هایی است که باید در عمل صورت بگیرد. از دید سازمان بین المللی کار، استرس، شایع ترین عامل تهدیدکننده ی سلامت نیروی انسانی است.

صادق نیت تصریح کرد: در درجه اول وظیفه داریم از بیمار شدن نیروها جلوگیری کنیم و در درجه دوم باید افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری را، زودتر از زمانی که خود متوجه شوند، شناسایی و درمان کنیم؛ این وظیفه ما را در توسعه و ارتقا اقتصاد همراهی می کند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: با وجود اینکه در کشورهای پیشرفته تجهیزات نقش مهمی دارد، اما همچنان نیروی انسانی، فکر و ایده هایی که در نیروی انسانی سالم شکل می گیرد، حرف اول را می زند. بنابراین ما باید تمام تلاش خود را برای توجه به سلامت نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه بکار گیریم.

وی آموزش نیروهای بخش خصوصی را از برنامه های وزارت بهداشت خواند و ادامه داد: آموزش نیروهایی که نه فقط در وزارت بهداشت بلکه در بخش خصوصی هم فعالیت می کنند؛ برای شناسایی عوامل آسیب رسان محیط کار، از جمله برنامه های وزارت بهداشت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: