کد خبر: ۱۰۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل حقوقی سازمان انتقال خون از تدوین کد های اخلاقی مطابق با فرهنگ کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،ابوالفضل اصغری مدیرکل حقوقی سازمان انتقال خون در خصوص آیین اخلاقی اهدا و انتقال خون گفت: این آیین نامه هنجار هایی مبنی بر حقوق قانونی و اخلاقی اهدا کنندگان و دریافت کنندگان خون را با تاکید بر رعایت و تکیه بر یک ادبیات اخلاقی بیان می کند.

وی افزود: سازمان انتقال خون پیش از این نیز به دلیل عضویت در این انجمن بین المللی این آیین نامه اخلاقی را رعایت می کرد؛ در سال گذشته بنا به دستور مدیر  عامل این سازمان این کد ها مجددا بازنویسی و به زبان فارسی تدوین شد.

وی در خصوص تدوین این آیین نامه گفت: مشورت با سرشناسان طب انتقال خون و کسب نظر از آنان همچنین پشت سر گذاشتن مراحل مختلف سبب تدوین آیین نامه ای نزدیک تر به فرهنگ کشورمان شد.

مدیرکل حقوقی سازمان انتقال خون  ضمن بیان این که کد های اخلاقی انجمن بین المللی جامعیت لازم را  دارد، گفت: سازمان انتقال خون مطابق با فرهنگ جامعه تنها چند نکته را پر رنگ تر و بعضا اضافه کرده است.

اصغری تصریح کرد: سازمان انتقال خون بر اساس این سند خود را مکلف می داند تا مراجعه کنندگان را از این حقوق آگاه کند و شرایطی را فراهم کند تا خدمات بهتری به مراجعه کننده ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور پایش رعایت این آیین نامه؛ شورای اخلاق طب انتقال خون در ستاد این سازمان تشکیل می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: