کد خبر: ۱۰۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 26
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>خودکشی در ایالات متحده آمریکا به بالاترین حد خود در 30 سال گذشته رسیده است و آمارهای دولتی نشان می‌دهند آمریکایی‌های میانسال بالاترین بخش این روند فزاینده را شامل می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،براساس گزارش «مرکز ملی آمار سلامت» بین سال‌های 1999 و 2014، بیشترین میزان افزایش خودکشی مربوط به زنان و مردان آمریکایی‌ 45 تا 64 ساله و دختران 14-10 سال بوده است. آمریکایی‌های سالمند، بالاتر از 75 سال، تنها گروهی هستند که میزان خودکشی در آنها پایین آمده است.

میانسالان آمریکایی بیشتر خودکشی می‌کنند
       سرعت افزایش خودکشی در بین زنان بیش از مردان بوده است، اما آمارهای 2014، آخرین سال گردآوری داده‌ها، حاکی از آن است که مردان همچنان در گروهی که بر اثر خودکشی می‌میرند، گروه غالب هستند. میزان خودکشی در مردان 7/20 در هر 100 هزار و در زنان 8/5 در هر 100 هزار نفر است. یافته‌های این مطالعه جدید درباره خودکشی در آمریکا نتایج مطالعات اخیر را تایید می‌کند که عقیده دارند میزان امید به زندگی در بین میانسالان آمریکایی به‌خصوص زنان افت کرده است. کارشناسان می‌گویند افزایش سوءمصرف الکل و مواد مخدر و نیز خودکشی عامل کاهش امید به زندگی در میانسالان آمریکایی است. از جنبه‌ای دیگر، «مرکز ملی آمار سلامت» تفاوت‌های نژادی و قومی را درباره خودکشی جداگانه بررسی نکرده است.

       سالی کورتین، سرپرست گروه تحقیق، می‌گوید: «ما می‌خواهیم اهمیت افزایش میزان خودکشی در بین آمریکایی‌ها را نشان بدهیم. مرگ تنها قله این کوه یخی است که از آب بیرون مانده است. بسیاری از خودکشی‌ها با بستری شدن یا حضور تیم‌های امداد به مرگ منتهی نمی‌شوند.» بعد از کاهش خودکشی در یک دوره زمانی 15ساله، از سال 1999 به بعد دوباره شاهد افزایش خودکشی در آمریکا بوده‌ایم که در سال 2014 به بالاترین میزان خود در 30 سال گذشته رسیده است.

هنوز دلیلی پیدا نشده است
       گزارش کورتین و همکارانش چیزی درباره علل افزایش خودکشی از 1999 به بعد نمی‌گوید، اما تحلیلی که از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در سال 2013 منتشر شده است، نشان می‌دهد رکود اقتصادی اخیر و آسیب‌پذیری نسل متولدشدگان بعد از جنگ دوم جهانی، فاصله سال‌های 1964-1946، که همواره بیشترین میزان خودکشی در زمان نوجوانی در آنها دیده می‌شده است، می‌توانند فاکتورهای احتمالی مربوط برای افزایش میزان خودکشی در بین میانسالان آمریکایی باشند.

       مارک کاپلان، استاد دانشگاه کالیفرنیا، عقیده دارد، «نمی‌توانیم به‌طور قطع بگوییم چه چیز باعث افزایش خودکشی بین افراد 64-25 ساله آمریکایی شده است. تحقیقات قبلی درباره خودکشی بر افراد جوان و بسیار سالمند تمرکز داشته است، اما از اینکه چرا خودکشی بین این افراد بالا رفته چیز زیادی نمی‌دانیم. تازه تحقیقات را شروع کرده‌ایم تا علت‌ها را پیدا کنیم.» کاپلان که قبلا هم تحقیقاتی در زمینه علل خودکشی در جمیت‌های آسیب‌پذیر داشته است، به این نکته اشاره می‌کند که علاوه بر جدی گرفتن برنامه‌های محدود کردن سلاح، برای جلوگیری از خودکشی باید به عامل جنسیت و سن توجه بیشتری شود. هرچند درصد خودکشی با سلاح گرم در فاصله سال‌های 2014-1999 پایین آمده است، اما هنوز این روش معمول‌ترین روش در ارتکاب خودکشی است.

       در مجموع، طبق آمار «مرکز ملی آمار سلامت»، بیش از 42 هزار آمریکایی بر اثر خودکشی در سال 2014 جان خود را از دست داده‌اند که 21 هزار مورد با سلاح گرم بوده است.

آمارها کمتر از حد واقعی
       کاپلان عقیده دارد، حتی به‌روزترین آمار رسمی هم میزان واقعی خودکشی را کمتر از حد واقعی منعکس می‌کند، به این دلیل که بسیاری از خودکشی‌های منجر به فوت ممکن است در گزارش پزشکی فوت به‌دلیل حادثه گزارش شوند. «تصویر حال‌حاضر خودکشی احتمالا بدتر از چیزی است که آمارهای رسمی ترسیم می‌کنند. خودکشی یک مشکل جدی است که نه منابع کافی و نه بودجه کافی به آن اختصاص داده شده است. بسیاری از افراد تا وقتی این گزارش منتشر شد حتی نمی‌دانستند که خودکشی از معضلات بهداشت عمومی است، اما ما باید در سال‌های پیش‌رو توجه بیشتری به آن بکنیم.»

مقایسه‌ای با استرالیا
       در مقایسه‌ای اداره آمار استرالیا اعلام کرده است مجموع میزان خودکشی در این کشور از 9/10 مورد در هر 100هزار نفر در سال 2013 به 12 مورد در هر 100هزار نفر در سال 2014 رسیده است که بیشترین میزان از سال 2001 است. خودکشی اصلی‌ترین علت مرگ زودهنگام در بین استرالیایی‌ها گزارش شده، اما این میزان در بین مردان بسیار بیشتر است: 3/18 درصد از مرگ مردان استرالیایی 44-40ساله به‌دلیل خودکشی بوده است.

 اگرچه در استرالیا بیشترین میزان خودکشی منجر به مرگ در افراد 85 ساله و بیشتر دیده می‌شود، افزایش چشمگیر میزان خودکشی در مردان 44-40 ساله استرالیایی مردم را نگران کرده که افراد چرا باید بخواهند در اوج سال‌های بازدهی خود بمیرند. کارشناسان استرالیایی می‌گویند، گروهی از مردان با افکار خودکشی پا به سن می‌گذارند و همین افراد عامل افزایش خودکشی هستند. میزان خودکشی در جوانان استرالیایی در دهه 1990 به اوج خود رسید و مردانی که در آن زمان افسردگی و مشکلات روانی‌شان جدی گرفته نشد، اکنون به دهه 40 عمر خود رسیده‌اند. برخی از آنها راه پایان مشکلاتشان را خودکشی می‌دانند.

 بسیاری از نوجوانان دهه 1990 امروزه در کارخانه‌ها، ساخت و ساز، مزارع و معادن مشغول به کار شده‌اند؛ یعنی همان جاهایی که در چند سال بیشتر از هر جا دستخوش تعدیل نیرو و عدم ثبات بوده‌اند. آنها که وضعیت استخدامی بهتری در این سال‌ها داشته‌اند، اکنون باید با رکود اقتصادی دست‌وپنجه نرم کنند، خانواده دارند که باید تامین شود و قسط‌هایی را باید بپردازند و بیکار شدن امنیت اقتصادی آنها را از بین می‌برد و همه اینها ممکن است باعث سوق دادن آنها به خودکشی شود. سپید
Guardian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: