کد خبر: ۱۰۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>سلامت>بخش MRI بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش در راستاي توسعه گردشگري سلامت و ارائه خدمات به ساكنان و گردشگران عصر يكشنبه با حضور مديرعامل سازمان منطقه ازاد كيش افتتاح شد.

به گزارش شفا آنلاین،مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درآئين افتتاح بخش MRI بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش با ابراز خرسندي از به نتيجه رسيدن تلاش ها در راستاي راه اندازي اين بخش گفت : افتتاح اين بخش تخصصي و تشخيصي به حوزه درمان و سلامت جزيره كيش كمك بزرگي خواهد كرد.
علي اصغر مونسان با بيان اينكه بخش درمان و سلامت از حوزه هاي زير ساختي به شمار مي رود، افزود : راه اندازي اين بخش در منطقه اي گردشگري به توسعه گردشگري سلامت نيز كمك خواهد كرد.
وي گفت : سرمايه گذاري غيردولتي در اين بخش از اهميت زيادي برخوردار است و اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند چرا كه عملكرد بخش هاي غيردولتي به يقين ازعملكرد ما دربخش دولتي بهتر خواهد بود.
دكتر محمد خلخالي رئيس بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش نيز در اين مراسم توسعه اين مركز را از موضوعات مورد توجه دانست و گفت : با توسعه اين مركز در قالب كلينيك تخصصي و فوق تخصيي بسياري از مشكلات مردم حل خواهد شد.
وي افزود : راه اندازي مركز بين المللي كبد ، آرتروسكوپي ، بخش هپاتيت و استفاده از دستگاه فييرواسكن از ديگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.
خلخالي دستگاه MRI را دستگاهي فوق پيشرفته در جهان براي تشخيص بيماري دانست و گفت : خريداري اين دستگاه و گرفتن مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي اقدام ارزشمندي بود كه در راستاي توسعه بهداشت و درمان برداشته شده است چرا كه خريد چنين دستگاهي براي جمعيت زير250 هزار نفر توجيه اقتصادي ندارد.
وي همچنين از تلاش هاي صورت گرفته براي توسعه فضاي فيزيكي اين بيمارستان ، افزايش تعداد تخت ها به 64 تخت بيمار و راه اندازي بخش هاي مختلف تخصصي سخن گفت و ادامه داد : بهره مندي از تجهيزات به روز و استفاده از نيروهاي انساني مجرب از ديگر اقدامات صورت گرفته است .
وي با بيان اينكه بر اساس اعلام وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي استان هرمزگان ، بيمارستان كيش موفق به اخذ درجه يك شده است، افزود : 10 بخش اين بيمارستان نيز درجه يك عالي را از آن خود كردند.
رئيس بيمارستان كيش با بيان اينكه بحث گسترش بخش هاي بيمارستان از موضوعات مورد توجه درسالجاري است افزود: اين مركز درماني تخصصي به عنوان يكي از 10 بيمارستان برتر ايران شناخته شد .
دكتر خلخالي گفت : اخيرا نمايندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي استان بيمارستان كيش را به عنوان پايلوت براي رقابت با ديگر بيمارستان هاي سطح كشور مطرح كردند .
بخش MRI بيمارستان تخصصي كيش در فضاي فيزيكي به مساحت 90 متر مربع راه اندازي و تجهيزات آن نيز با همكاري بخش خصوصي و گروهي از جراحان متخصص مغز و اعصاب ايران خريداري شده است و قابليت انجام MRI از تمامي نقاط بدن ، ستون فقرات و مغز را دارد.
MRA آنژيوگرافي با و بدون تزريق ماده حاجب و MRU ( آم آر آي از سيستم ادراري) و MRM ماموگرافي از ديگر قابليت هاي اين دستگاه است.
بيمارستان كيش با تجهيز اين دستگاه از اين پس مي تواند علاوه بر شهروندان و گردشگران به كاركنان سكوهاي نفتي و جزاير و شهرهاي اطراف نيز خدمات درماني ارايه كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: